Jump to content
Annons

Trumtest-låt


Aresius

Recommended Posts

LÅTNAMN: En Liten Boll

ARTIST/GRUPP: Robin Mattsson

GENRE: Typ Metallica-skit

LÅTLÄNGD: 4:52

KOMPOSITÖR: Robin

PRODUCENT: Robin

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.45 mb

STATUS: Ljudtest (för trummor)

Tjena tjena.

I morse slängde jag ihop en testlåt för att testa nya EZdrummer som jag skaffat... Har inte fått det att låta så bra än, så lite mixningstips vore toppen!

Skit i låten, den är jättedålig. Det vet jag. 😆 Den blir lätt väldigt enformig om man gör den på någon timme.

Och strunta i midigitarren som ligger hela tiden.

Men säg vad ni tycker om ljudet på trummorna typ och hur man kan mixa för att få det bättre!

😆

En_liten_boll.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

Börja med att höja volymen så man hör dom lite skarpare!

Men så man hör nu då, sänk volymen något på cymbalerna (crasharna) och lek lite med velocityn på pukorna, virveln låter bra ibland, men bäst på små filsen som kommer in då o då... jag har själv inte använt EZdrummer förtillfället... enbart DFH Superior (16gb trummor)

Men gör som så att du höjer trummorna, en aning!!

Så man hör något...! + att du kan även spara en fil Enbart, med trummorna!

Haj!

Redigerat av GuitarArt
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har själv inte använt EZdrummer förtillfället... enbart DFH Superior (16gb trummor)

DFH Superior lär ju ändå 35 GB? Det står det ju iaf på förpackningen, och på storlek på min Superiormapp i datorn. Jag har förövrigt både Superior och C&V så 70 GB trummor har jag 🥰

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har själv inte använt EZdrummer förtillfället... enbart DFH Superior (16gb trummor)

DFH Superior lär ju ändå 35 GB? Det står det ju iaf på förpackningen, och på storlek på min Superiormapp i datorn. Jag har förövrigt både Superior och C&V så 70 GB trummor har jag 🥰

Jag med!

Om du ska göra ett trumtest som du vill ha feedback på, varför då gömma trummorna bakom en programmerad gitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sänk ambiencesen lite. Skicka ut trummorna på separata spår (om du inte redan har gjort det) och släng på ett snyggt reverb på virveln. Skicka alla trummorna till en grupp och inserta en comp som är lätt pådragen.

Har dfhs, c&v och vintage addon 78 GB, så jag är nog värst :rolleyes:

Och nånstans ligger även dfh i nån exs24mapp

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppna mixern, högerklicka på exempelvis track 1 gå längst ner och välj mulitchannel. Då får du ut det på sju spår. Dom sju spåren ligger sen under Vst-instruments - EZ drummer.

Du har ju även fyra olika presets för hur "rummigt" 🙂 EZ drummer ska låta längst upp till vänster i mixern. Du kan ju även laborera med det själv både genom att ändra på rumsmicken och genom att stänga av "läcket" på undersidavirvel och/eller overhead.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...