Jump to content
Annons

2 st 19" monitorer TFT


Cliff

Recommended Posts

Hej allihop!

Nu har jag skaffat mig två stycken TFT 19" monitorer men jag får inte ihop det riktigt.

Jag har ett geforce 5200 som sitter i en powermac G5 och jag har tidigare kört med två skärmar utan problem.

Båda mina tidigare var kopplade med VGA sladd via adaptrar (1st VGA->DVI och 1st VGA->ADC).

Men nu när jag kopplar in mina två nya monitorer så funkar bara den ena, på den andra skärmen står det "format not supported".

Skärmen som funkar sitter med DVI till DVI-ingången på grafikkortet, den som inte funkar sitter via VGA till "VGA till ADC adaptern".

Jag har testat att ändra upplösning och sedan söka efter ny skärmar, men det funkar inte.

Och nu till den stora frågan, om jag skaffar en ADC till DVI adapter kommer det funka då, eller är det något annat som är galet tro?

Behöver jag skaffa ett nytt grafikkort?

Hoppas det inte är för luddigt beskrivet och att någon därute har haft samma problem eller något tips på lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo, jag har vridit och vänt på allt jag kunnat, har testat mina gamla kablar etc.

Jag ska testa med ett annat grafikkort imorgon, vet inte om det är något macspecifikt problem, eller om kortet är för gammalt eller vad det kan vara.

Det stod Plug&Play i produktbeskrivningen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...