Jump to content
Annons

Six Feet of Foreplay - The night I became a Zombie


Recommended Posts

LÅTNAMN: The night I became a Zombie

ARTIST/GRUPP: Six Feet of Foreplay

GENRE: Death med Punkinfluenser

LÅTLÄNGD: 3:53

KOMPOSITÖR: Andreas Almström, Emanuel Birge, Linus Nilsson

PRODUCENT: Andreas Almström, Emanuel Birge, Linus Nilsson

EV. MEDVERKANDE: Andreas Almström, Emanuel Birge, Linus Nilsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: (5.8 Mb)

STATUS: Slutskede

LÅTLÄNK: http://fileserv.schneidzekk.net/xancer/Zom...he_night-12.mp3

(OBS! nyare mixdown längre ner i tråden!)

TEXTLÄNK: http://fileserv.schneidzekk.net/xancer/Zom...me_a_zombie.txt

Tjenaremors!

håller på att mixa en trelåtars demo och skulle kunna behöva lite tips och råd.. (duh!) mixar denna låt af absurdum, och kör de andra två in i samma session för att få samma ljud, så denna låt får agera referens.

det är ganska lågbudget, så trummorna är programmerade, gitarrdisten är i VST.. men i övrigt så är det äkta ;D

det jag främst skulle behöva tips och råd på är slutmix/mastring, vad behövs det mer av? hur fan får man kontroll på baskaggen så att det låter fläskigt utan sub, och inte som en discokagge med sub..

diskant. för lite?

etc..

alla kommentarer är välkomna!

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Positivt: Jävligt bra sång, även ljudet på sången är asbra. 😄

Negativt: Gitarrerna är väldigt tunna, men VST-guror är knepigt att få bra. Saknar basguran.

Är inge vidare på att få till bra trumljud så jag skippar den frågan. Själv rattar jag som fan med EQ'n samt lägger på en kompressor. Ett tips är att leka lite med PSP wintage warmer på utgången, gräv lite med den :rolleyes:

Lyssna på min låt, är det något åt detta håll du vill ha kaggen ?

(Låten är för övrigt inspelad med VST-dist.)

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.c...&songID=4147056

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det här var ju riktigt jävla schysst. Grym gurgelsång.

Gitarrerna är lite mesiga. Skulle vilja ha mer av det däringa Florida-Morrisound-ljudet, typ Obituarys Cause of Death-skiva.

Tycker väl baskaggen låter schysst, liiite, lite för klickig kanske. Virvel är lite för ljus och torr för min smak.

Kanske skulle låta bra med dist på basen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt jävla klockren sång! Både ljusa och mörka vrål låter klockrent! Får lite Shagrath-vibbar över beasten ibland.

Skulle vilja höra nåt brutalt intro, det börjar för rakt på. Refrängen är ju hur cool som helst. Inte så mycket döds som black kanske men schysst i vilket fall :rolleyes:

Kommenterar inte ljudet, det verkar som att andra löser det åt dig 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

man får tacka ödmjukast för alla kommentarer..

efter lagomt mycket övervägande så är jag faktiskt nöjd med kaggen ;D basen funkar bra både med sub, och i iBuds (iPod originalsnäckor), klicket krävs faktiskt för att det ska höras med sämre system..

ang basen så är den faktiskt en smula distad, jag kan göra mixdowns på exempel om ni vill höra.. det är en rig med dist och octavizer för att få mer muller.. dock överväger jag att mixtra lite mer för att få mjukare, den bidrar och fyller ganska mycket i gitarrens mellanregister..

sången får man tacka för! jag och trummisen som ylar.. MT87 är vad som fångat upp den, en limiter på 20db, samt en liten pitcher i botten för att få ner det allra mörkaste..

intro jobbas det på faktiskt.. gitarristen riffade ihop en liten snygg slinga.. ska göra mixdown på det snart..

angående gitarrljudet så står jag faktiskt ganska still.. är det något som man kan fixa med EQ? (guitarrig är helvetet i VST-form), så jag skruvar helst så lite som möjligt där..

och angående BigDumbFace.. jag ser faktiskt inte så mycket likheter. dom spelar ganska varierat, mer åt industrihållet faktiskt.. vi kör stenhårt på samma sak.. zombiedöds with a twist.. mörkt growl, deicide stämmor, samplingar etc.

i övrigt så kan jag säga att Ghoul är vad som har inspirerat oss till största del

keep it coming!

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

skulle någon vänlig själ kunna tänka sig att hjälpa mig klämma ut några till dB ur denna produktion, totalt tre låtar, 9 minuter.

jag är själv inte så haj på detdär med multiband på mastring osv och skulle girigt ta mot all(a) tips/hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

jes, fan va koolt! Grymt growlande 😲

Men gitarrerna är ju fruktansvärda...bålgetingar och alldeles för starkt mixade mot trummorna. Mys in lite mer mellanregister i dom, ta upp trumpaketet en hel del och posta igen. 😉

Kranar gärna ur lite extra db ur detta sen om du vill.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...