Jump to content
Annons

I. I. I.


emser

Recommended Posts

Sådär ja, nu blev det lite roligare... eller?

Ännu en som inte hör hemma någonstans.

Skulle vara kul att höra vad ni tycker.

Hoppas att någon gillar.

/ems

LÅTNAMN: I. I. I.

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: pop eller rock

LÅTLÄNGD: 3:20

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE:emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 4,9 mb

STATUS: Färdig demo

I._I._I.__post2_.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ruggigt skönt ljud på röstinspelningen och en skön svävande känsla rätt genom hela låten. Jag tycker pianot låter lite platt, det hade varit skönt med djupare klang. Vid 2:30 när elgitarren kommer in och muckar upp låten i brygga kanske ljudet på sångspåret borde höjas en liiiiiiiiiten bit, jag får en känsla av att den dränks lite när hela symfoniorkestern tar i som dom spricker. Vid 2.49-2.50 när den sista "aaaahh - aaaahh" slingan loopas känns det som om det är ett litet hack som gör att dubbleringen märks mer än vad den borde göra. Kanske lägga på en kör som gör att dessa bakas ihop mer?

Det var en riktigt, RIKTIGT skön bit med underbar känsla i !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var riktigt bra! 😉

Som nåt tidigare jag har hört av dig så gör jag även här Peter Gabriel-referenser på versen, Både röst- och kompositionsmässigt. Men det är ju inget negativt. Du har en jäkla bra röst helt enkelt.

Refrängen är av sån art att det kan bära eller brista, dvs den lutar ju åt hithållet i sin enkelhet, men samma enkelhet gör den på gränsen till banal. Det är nåt med återgången till G efter Dm som inte landar skönt i mina öron... Nu är detta måhända en högst personlig grej...men hade det varit min komposition hade jag nog laborerat lite med Fadd9/A och G/B nånstans i refrängen.

Annars snyggt som tusan! Bra mix också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Supersnygg låt.

Att göra en låt med ett mindre antal ingredienser som känns stark är en konst. Jag rös. Håller med en föregående talar om att ett lite djupare piano kanske skulle vara ok? Sen tycker jag att aaa-aaah refrängen är riktigt bra balanserad!

Men...i slutet på varje Aaa-ahh så händer något med ljudet som gör att det låter som om du sjunger aaa--aaj eller aaa--ai...ungefär.....kan det var snyggare om ljudet slutar med ah bara? Jag vet inte vad det är som gör att jag hör det så...kanske är det ettt annat ljud som tar över och formar ett i eller j? Mest hörs det första gången.

Men riktigt snygg röst har du!! Klart en hit. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Misstänkt likt John Hiatt's Have A Little Faith In Me i introt.

Och det är ett jävligt bra betyg från mig.

Rösten är grym...

Jag får direkt John Hiatt/Stingvibbar.

Finns nåt etnoish i det här, som jag gillar grymt mycket, nåt jag minns från längesen. Nåt från när jag var liten. Nåt som jag känner.

Keep it up!

Ändra inte nåt - råheten måste få finnas där, det är den som gör det här...typ fantastiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Men...i slutet på varje Aaa-ahh så händer något med ljudet som gör att det låter som om du sjunger aaa--aaj eller aaa--ai...

[...]

Kolla låttiteln igen... :rolleyes:

Hehe...sorry...*tittar ner på mina skor, rosenröd om kinderna*...sorry emser! Jag ba...lixom blabla...öeh....ajajaj som man säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruggigt skönt ljud på röstinspelningen och en skön svävande känsla rätt genom hela låten. Jag tycker pianot låter lite platt, det hade varit skönt med djupare klang. Vid 2:30 när elgitarren kommer in och muckar upp låten i brygga kanske ljudet på sångspåret borde höjas en liiiiiiiiiten bit, jag får en känsla av att den dränks lite när hela symfoniorkestern tar i som dom spricker. Vid 2.49-2.50 när den sista "aaaahh - aaaahh" slingan loopas känns det som om det är ett litet hack som gör att dubbleringen märks mer än vad den borde göra. Kanske lägga på en kör som gör att dessa bakas ihop mer?

Det var en riktigt, RIKTIGT skön bit med underbar känsla i !

Coolers,

Djupare piano, upp med körerna ännu mer i slut reffarna, jag tror det är trummfillet som fuckar up det där sista I.

Tack för tyck

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var riktigt bra! 😛

Som nåt tidigare jag har hört av dig så gör jag även här Peter Gabriel-referenser på versen, Både röst- och kompositionsmässigt. Men det är ju inget negativt. Du har en jäkla bra röst helt enkelt.

Refrängen är av sån art att det kan bära eller brista, dvs den lutar ju åt hithållet i sin enkelhet, men samma enkelhet gör den på gränsen till banal. Det är nåt med återgången till G efter Dm som inte landar skönt i mina öron... Nu är detta måhända en högst personlig grej...men hade det varit min komposition hade jag nog laborerat lite med Fadd9/A och G/B nånstans i refrängen.

Annars snyggt som tusan! Bra mix också!

Tack för Gabrielvinken, alltid lika kul att höra.

Tyvärr har jag ingen aning när det snackas ackord och sånt, jag går liksom på känslan och det var så här det kändes rätt för mig.

Borde kanske plugga lite så att man kan prata det där språket. 🙂

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Supersnygg låt.

Att göra en låt med ett mindre antal ingredienser som känns stark är en konst. Jag rös. Håller med en föregående talar om att ett lite djupare piano kanske skulle vara ok? Sen tycker jag att aaa-aaah refrängen är riktigt bra balanserad!

Men...i slutet på varje Aaa-ahh så händer något med ljudet som gör att det låter som om du sjunger aaa--aaj eller aaa--ai...ungefär.....kan det var snyggare om ljudet slutar med ah bara? Jag vet inte vad det är som gör att jag hör det så...kanske är det ettt annat ljud som tar över och formar ett i eller j? Mest hörs det första gången.

Men riktigt snygg röst har du!! Klart en hit. 😄

Tackar, just det I som i jag 😛

/ems

Hälsa flickisen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänkt likt John Hiatt's Have A Little Faith In Me i introt.

Och det är ett jävligt bra betyg från mig.

Rösten är grym...

Jag får direkt John Hiatt/Stingvibbar.

Finns nåt etnoish i det här, som jag gillar grymt mycket, nåt jag minns från längesen. Nåt från när jag var liten. Nåt som jag känner.

Keep it up!

Ändra inte nåt - råheten måste få finnas där, det är den som gör det här...typ fantastiskt.

Tüsen tack,

Ok, jag får kolla upp John Hiatt. (vilket sjukt efternamn)

The world of etno, finnsmycket att hämta där om man inte öser på för mycket.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara falla in i hyllningskören emser. Skulle platsa i vilken top-40-kanal som helst. Visst kan du göra hits!! Refrängen konventionellare än brukligt i dina låtar men med ditt unika signum och väldigt ösig. Delayet på pianot helläkert!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara falla in i hyllningskören emser. Skulle platsa i vilken top-40-kanal som helst. Visst kan du göra hits!! Refrängen konventionellare än brukligt i dina låtar men med ditt unika signum och väldigt ösig. Delayet på pianot helläkert!

Coolers, top-40 delay 🙂

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

Lite för långt intro innan sången kommer. Annars en bra låt. Inget örhänge man minns och går och längtar efter att få sätta på så fort man kommer hem från jobbet. Fortsätter ni så här så kan det plötsligt komma ett riktigt "flow" som man längtar efter att det första man gör efter jobbet få sätta på...kanske fler än en gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

Lite för långt intro innan sången kommer. Annars en bra låt. Inget örhänge man minns och går och längtar efter att få sätta på så fort man kommer hem från jobbet. Fortsätter ni så här så kan det plötsligt komma ett riktigt "flow" som man längtar efter att det första man gör efter jobbet få sätta på...kanske fler än en gång...

Cool, du får väl sätta på den på jobbet då 😆

Var diskret bara det kan ju väcka anstöt 😉

Att sätta på alltså.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...