Jump to content
Annons

Hope Against Hope


Tokai

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Hope Against Hope

* ARTIST/GRUPP: Tokai eller Mr Widmark

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 3.45

* KOMPOSITÖR: Tokai

* PRODUCENT: ovanstående

* EV. MEDVERKANDE: Fjärran musik av tåg

* INSPELNINGSÅR: 2005 + 2006

* FORMAT: 192/kbit/s

* STORLEK: 5.16 mb

* STATUS: demo

Tyck till. Låten som sådan. Mixen. Ljudet. Kör hårt!

Ommixat!

hope.mp3

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, Hope Against Hope känner jag igen. Var det inte det där fejk-bandet som Q gjorde för att testa hur effektivt Myspace.com var?

I vilket fall, låten börjar bra men rent ljudteknisk känns det som om det saknar skärpa, alldeles för lite diskant och för mycket kompressor. Kan ju inte påstå att jag sitter på de bästa lurarna och jag dessutom tror att hela ljudet i den här laptopens ljudkort (om den har ett såndant) suger. Allting känns lite platt, delvis pga diskanten/kompressorn och delvis för att basen är högt mixad, och panerad ut i vänster hörlur.

Personligen gillar jag inte att panera ut varken trummor eller bas så mycket eftersom jag tycker att de ska ligga som en basgrund i låten.

Alltså, mer diskant i både pianot och gitarren. Personligen hade jag gått för ett skränigare sound mer likt The Libertines. Låten är svängig, och även sången är rätt ok, men trots det är det inget jag dras med i riktigt, tyvärr. Den är ju långt ifrån dålig dock. Gitarrspelet är bra och pianot smakfullt men produktionen får det tyvärr inte att lysa.

Redigerat av Barris
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog bli bra detta, men en del saker bör nog göras om med lite mer attityd. Trummorna är ibland ute på lite otajta utflykter.

Basen gör att det känns lite 70-talsdansband rockar till det.

Associerar lite till svenska bandet The Plan men mer attityd behövs som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu igen, och ändringarna i mixen är alla till godo men basen är fortfarande panderad till vänster vilket antagligen är varför du tycker den låter högt. Centrera den och EQa lite så går det nog allt att få den lite mer nedtonad.

Bortsett från det kan jag inte skaka ifrån mig att låten känns som Mr. Reggae möter Miss Country i en brittisk "indie"-gränd ;P

Förövrigt tycker jag fortfarande att du borde göra en inspelning med mer distad och skränigare gitarr 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte göra körerna lite mer framträdande, speciellt på hope, så att det blir lite mer tryck i refrängen? Nu är låten lite jämn det blir mindre spänning och man tröttnar... Hade gärna också sett att du hoppat över en del glidningar på tonerna.

Ok låt.

Basen är på gränsen till för hög 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...