Dreamtones Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Wikipedia är relativt trovärdig, med stor tonvikt på relativt. Vem som helst kan skriva i princip vadsomhelst där. Det finns en anledning till att seriösa sammanhang inte accepterar wikipedia som källa. Aftonbladet var länge en socialdemokratisk tidning, men har knappast någon politisk ståndpunkt längre nu när LO inte är ägare. Förlåt alla andra för det blev OT. För övrigt tycker jag att årets melodifestival verkar bli riktigt tråkig/kass, om man ser till artisterna som ska framföra låtarna. Bara gammalt tråk. Då vinner man ingen Eurovision. Du menar att tidningen inte är socialdemokratiskt fr o m regeringsskiftet? I så fall kan du ha rätt... Men ja syftade väl åtminstone på tiden innan. nej, det var inte det jag menade. Det har väl inte hänt nåt med Aftonbladet för att vi bytt regering? Hur tänkte du nu? Jag blev förvirrad över ditt påstående att tidningen slutade med ideologisk inriktning när LOs ägande upphörde. Jag har ingen aning när detta skedde, men du menar fortfarande alltså att Aftonbladet inte är Socialdemokratisk?
Overkill Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Wikipedia är relativt trovärdig, med stor tonvikt på relativt. Vem som helst kan skriva i princip vadsomhelst där. Det finns en anledning till att seriösa sammanhang inte accepterar wikipedia som källa. Aftonbladet var länge en socialdemokratisk tidning, men har knappast någon politisk ståndpunkt längre nu när LO inte är ägare. Förlåt alla andra för det blev OT. För övrigt tycker jag att årets melodifestival verkar bli riktigt tråkig/kass, om man ser till artisterna som ska framföra låtarna. Bara gammalt tråk. Då vinner man ingen Eurovision. Du menar att tidningen inte är socialdemokratiskt fr o m regeringsskiftet? I så fall kan du ha rätt... Men ja syftade väl åtminstone på tiden innan. nej, det var inte det jag menade. Det har väl inte hänt nåt med Aftonbladet för att vi bytt regering? Hur tänkte du nu? Jag blev förvirrad över ditt påstående att tidningen slutade med ideologisk inriktning när LOs ägande upphörde. Jag har ingen aning när detta skedde, men du menar fortfarande alltså att Aftonbladet inte är Socialdemokratisk? Fel tråd Kricke! Tråkigt att Agnes inte fick vara med... 😏
Dreamtones Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 (redigerat) Fel tråd Kricke! 😆 Vi diskuterar varför media inte granskar reglerna inför Melodifestivalen, så det känns ganska relevant. 😳 Redigerat 17 oktober 2006 av Kricke
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Fel tråd Kricke! 😳 Vi diskuterar varför media inte granskar reglerna inför Melodifestivalen, så det känns ganska relevant. 😉 Jag håller med! Melodifestivalen är helt klart en sossegrej! Aftobladet granskar inte reglerna för att sossarna driver festivalen, och har gjort i över 50 år!
henrybee Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Wikipedia är relativt trovärdig, med stor tonvikt på relativt. Vem som helst kan skriva i princip vadsomhelst där. Det finns en anledning till att seriösa sammanhang inte accepterar wikipedia som källa. Aftonbladet var länge en socialdemokratisk tidning, men har knappast någon politisk ståndpunkt längre nu när LO inte är ägare. Förlåt alla andra för det blev OT. För övrigt tycker jag att årets melodifestival verkar bli riktigt tråkig/kass, om man ser till artisterna som ska framföra låtarna. Bara gammalt tråk. Då vinner man ingen Eurovision. Du menar att tidningen inte är socialdemokratiskt fr o m regeringsskiftet? I så fall kan du ha rätt... Men ja syftade väl åtminstone på tiden innan. nej, det var inte det jag menade. Det har väl inte hänt nåt med Aftonbladet för att vi bytt regering? Hur tänkte du nu? Jag blev förvirrad över ditt påstående att tidningen slutade med ideologisk inriktning när LOs ägande upphörde. Jag har ingen aning när detta skedde, men du menar fortfarande alltså att Aftonbladet inte är Socialdemokratisk? Jag har samlat ihop en del info: på en hemsida http://melodifuskivalen.info.se/, kommer även en del balla intervjuer med ansvariga på S(v)T. Maila gärna mig om någon har någon info: som jag har missat. Med vänlig hälsning Henry.
henrybee Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Några frågor till er alla: 1) Hur många av er har gjort låtar och skickat in? 2) Hur många har ni i så fall skickat in? 3) Engelska eller svenska? 4) Ngn som gjort en "Lordi"-variant och skickat in? Jag har samlat ihop en del info: på en hemsida http://melodifuskivalen.info.se/, kommer även en del balla intervjuer med ansvariga på S(v)T. Maila gärna mig om någon har någon info: som jag har missat. Med vänlig hälsning Henry.
henrybee Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Jag har samlat ihop en del info: på en hemsida http://melodifuskivalen.info.se/, kommer även en del balla intervjuer med ansvariga på S(v)T. Maila gärna mig om någon har någon info: som jag har missat. Med vänlig hälsning Henry.
Löken (oregistrerad) Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Jag håller med! Melodifestivalen är helt klart en sossegrej! Aftobladet granskar inte reglerna för att sossarna driver festivalen, och har gjort i över 50 år! Absolut, precis som man styrt landet de senaste 50 åren, med några mindre undantag.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Jag håller med! Melodifestivalen är helt klart en sossegrej! Aftobladet granskar inte reglerna för att sossarna driver festivalen, och har gjort i över 50 år! Absolut, precis som man styrt landet de senaste 50 åren, med några mindre undantag. Ja visst fan är det underligt att ingen har genomskådat och faktiskt hört att samtliga låtar som kommit med genom åren är väl maskerade covers på Internationalen. Ja dom borde ha pisk sossarna som under alla dessa år utsatt oss för detta fördolda budskap som undemedvetet i oss alla haft en sån förödande påverkan på folksjälen. Det är en oändlig befrielse att äntligen lösgöras dessa bojor. Låtom oss och på studio så väl som på alla forum i alla trådar översköljas av det nya, det rätta, det sanna som skola frälsa oss från otillbörliga tankar om solidaritet. Ve den som i den nästa melodifestivalen inskickar ett bidrag som inte lovprisar de fria marknadskrafterna och en stram hållning till de lata arbetslösa och även de så kallade sjuka i själva verket hypokondriker som tär vårt kapital in till märgen. Håll er i politiktrådarna under utanför ämnet med det där blabbret, resten här är musikrelaterade avdelningar. Inte ens huruvida Aftonbladet är rött eller ej längre eller den heljävligt absurda tanken att sossarna skulle ha styrt Melodifestivalen har vi nån som helst lust att få ta del av här. Starta gärna en tråd under utanför ämnet som heter Alliansens förnyelse av Melodifestivalen, Melodifestivalen äntligen back on track alliansen skjuter på eller nåt. Hat så skoj. Göran
antikartellmusikern Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 (redigerat) Vilken dagstidning går hand i hand med televisionen ? Kåranda ? tror att medierna är köpta tyvärr och tråkigt för oss andra 3200 bidrag någon större rättvisa verkar dom inte vilja belysa . Men om man gick till domstol direkt med detta och la upp alla fakta , skulle nog säkert detta kunna bli intressant , eftersom de borde vara jäv , när nästan hela Juryn sitter på tv.huset för våra skattepengar eller va tror nån ? så varför blundar tidningarna ? Redigerat 20 oktober 2006 av antikartellmusikern
Moberg Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Nja... Jag tror att det beror på att era/våra låtar SUGER, inte på att det är "sossarna" som har styrt Sverige i "femtio" år...
PeterF Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Kan någon i så fall tala om varför våra låtar suger. så kanske vi lär oss något av det här! 😄 Till nästa år ska jag försöka få kontakt med ett förlag i stället, och gå den vägen. 😉 Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.