Jump to content
Annons

sökes sångare/sångerska


Impey

Recommended Posts

jag meckar ihop lite beats. typ soul/hiphop. å undrar var man kan söka efter sångare/sångerska som man kanske kan samarbeta med. självklart så har jag audio som kan skickas osv.

http://www.northmountains.com/impey/beats/snippet_impey.mp3

Behöver hjälp att hitta folk. Nån som vet var man kan leta.

Kan tilläggas att jag inte är något musikalist proffs utan en amatör som gillar att göra hip-hop, soul och jazzig musik. Sitter bara och jobbar i min lilla hemma studio en bit utanför sundsvall

Redigerat av Impey
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Sundsvall....detta hiphopmecka. Minns med en aning förskräckelse (eller om jag inte minns...minns inte...) när jag var med Ken i sundsvall & han hade spelat in hos Collén & Webb, var nån risig petter remix som han skulle gästa på.

Iallafall.

Jag sitter i Malmö & jobbar med ungefär samma sak, bara det att jag är mer inne på den vokala biten. Jobbar tillsammans med ett gäng olika sångare/sångerskor & rappare. dessutom rappar jag själv, kolla en av mina låtar, finns en tråd bland demoinspelningarna.

Vore kul att testa nåt vid tillfälle, om man får tid & du gör grymma beats. Annars verkar det inte vara så många på forumet som är inne på den här stylen. Kanske för att medelåldern verkar vara respektingivande hög. Själv är man 30 bast & tycker fortfarande att SwizzBeats & Kanye är det bästa som finns. Ibland iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)

Malmö i huset!

Ja det verkar vara mycket trance och så här. Gör också en del beat inriktat, har gjort några låtar ihop men en kompis från danmark. Svårt det där med vokala inslag, det är mycket som ska stämma för att det ska flyta bra. Hmm, dåligt inlägg det här. Inget svar alls på frågan egentligen. Nåja.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Sundsvall....detta hiphopmecka. Minns med en aning förskräckelse (eller om jag inte minns...minns inte...) när jag var med Ken i sundsvall...

Wow, känner du Ken också!

Du verkar vara kompis med så många kändisar.

Jättegrattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag meckar ihop lite beats. typ soul/hiphop. å undrar var man kan söka efter sångare/sångerska som man kanske kan samarbeta med. självklart så har jag audio som kan skickas osv.

Behöver hjälp att hitta folk. Nån som vet var man kan leta.

Kan tilläggas att jag inte är något musikalist proffs utan en amatör som gillar att göra hip-hop, soul och jazzig musik. Sitter bara och jobbar i min lilla hemma studio en bit utanför sundsvall

Hehe, vi behöver alla en fantastisk sångerska att bara ringa in till vår senaste datorkomposition...

Sjung själv och få ett mer personligt resultat.

😏

..kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som sjunger rätt bra. Länka till lite musik du gjort så ska ja se till att han får lyssna på det..

som sagt så är jag inte speciellt duktig, men det blir bättre och bättre hoppas jag. Ser mig själv som nybörjare fortfarande.

http://www.northmountains.com/impey/beats/snippet_impey.mp3

musik snipp

Dessa beats är gjorda mellan Januari och mars och ska användas av andra personer redan. Men tillverkar gärna nya beats som vi kan diskutera vidare om någon nu skulle vara intresserad

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sundsvall....detta hiphopmecka. Minns med en aning förskräckelse (eller om jag inte minns...minns inte...) när jag var med Ken i sundsvall...

Wow, känner du Ken också!

Du verkar vara kompis med så många kändisar.

Jättegrattis.

Kul att du läser mina inlägg & är med på namedroppingen. Det är ingen annan som fattar det ju. Eller så är det förhoppningsvis ingen annan som bryr sig.

Ja Nattis, Jag känner många kändisar, som du väljer att kalla det (dom behöver ju också vänner...). Från var jag står så är dessa mer eller mindre goda & äldre eller nya vänner i första hand. I andra hand ytterst begåvade musiker.

Detta är egentligen ganska naturligt, men eftersom du har hängt upp dig på det så ska jag förklara. Alla ni andra kan sluta läsa nu;

Sedan tonåren har jag pysslat med musik i olika former och började tidigt med just hiphop och dåtidens motsvarighet till RnB - någon form av funksoul. Jag startade mitt första band "Rhythm Avenue", där en hel del av STHLMs unga musikelit på ett eller annat sätt passerade genom åren (Emilia, Sahlene, Dele Shekoni, Wayne Beckford, Desmond Foster, Arnthor, Bloodshy, Johan Wiman (Z-TV), Micke Lundh (NowInStereo)). Därifrån lärde man känna de som nån kände i sin tur, av vilka man kom rätt nära vissa. (Tyvärr så grundade sig många av dessa bekantskaper i ett delat intresse för alkohol, droger & subkultur, något som jag idag har lämnat bakom mig).) På senare år (jag är 30 idag) har jag även haft turen att genom dessa tidiga bekantskaper, och nya, bli inbjuden till diverse låtskrivar- och artistprojekt. T.ex. Brolle, som dessutom har blivit en personlig vän.

Tyckte mig finna ett inte så litet mått av ironi i ditt svar, så jag tänkte att jag skulle ge dig en förklaring hur saker & ting hänger ihop - jag vill verkligen inte spela sucker.

Damn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni andra kan sluta läsa nu;

hehehe 😏

om vi inte skulle läsa detta så hade du skickat ett PM.

detta skulle se bra ut i din medlemspresentation 🙁

Jag har en känsla av att tråden körde av vägen i Kungenskurva 😉

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag har en känsla av att tråden körde av vägen i Kungenskurva 😏

Rocky!

Kungenskurva...

Hur vet du att jag är från Skärholmen/Vårberg?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

(Emilia, Sahlene, Dele Shekoni, Wayne Beckford, Desmond Foster, Arnthor, Bloodshy, Johan Wiman (Z-TV), Micke Lundh (NowInStereo)).

...

Coolt, det är ju ännu flera kändisar nu.

Du kunde ju sammanställa en lista i alfabetisk ordning över allihop (du känner kanske ännu fler?) och publicera här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar vara inne på rätt skön typ av hiphop som lämpare sig bättre intrumentalt, emn du vill väl bli känd! Jag gilla dina grejer skön ton lite dystert norrlänskt. Jag tycker det är trist att deet inte är så många gör instrumental hiphop i sverige. Eller hittar andra former som inte görs. Tyvärr är hiphop DÖ. nu kanske jag ska lägga ner men så är det. Jag själv gör mestadels intrumental hiphop men nu har jag remixat sing songwriter killar. Jag kommer att länka det snart.

Skulle vilja höra dina grejer arrade på ett icke hiphop sätt mer funkigt kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

Jag tycker det är trist att deet inte är så många gör instrumental hiphop i sverige.

...

"instrumental hiphop"?

Du menar inte det där som folk höll på med för tio år sedan; trip hop?

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Haha...

Äntligen är vi på samma nivå Nattman...

Ninjatunes

DJ Shadow

Musikhistoriens mörkaste ögonblick

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars Norén- ja kanske det. Jag tycker om att göra både intrumentaler och musik för sång och rap.

Men vill du höra bra instrumental hip-ho bör du checka HANDS på www.symbiot.se!

önskar att fler som var intresserad av att medverka på något kunde läsa tråden också istället för att diskutera en massa annat.

Men ni som gör ungefär likadan musik som jag gör får gärna kontakta mig på mail eller msn Jimmienordberg@hotmail.com

så kan vi "samarbeta"

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Natt Dissar alla. Överallt.

Det verkar jobbigt att vara honom.

Antingen så har han problem med sig själv på något vis, eller så är han väldigt ung.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

Antingen så har han problem med sig själv på något vis, eller så är han väldigt ung.

Faktum är att det är en giftig kombination som spökar;

jag lider av allvarlig personlighetsklyvning och är 12,3 år gammal.

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle vara lite roligare om ni kunde diskutera hur det låter eller om ni vet nån eller är någon som skulle vilja sjunga på något liknande. I stället för att sitta å flumma

Link to comment
Dela på andra sajter

eller om ni vet nån eller är någon som skulle vilja sjunga på något liknande.

Släng ut en blänkare på demomusic

Jag har hört en del skönsjungande bejbs där.. om inte annat kan du ju fråga dom du tycker verkar ha en passande röst...du kan ju'nte få mer än ett nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle vara lite roligare om ni kunde diskutera hur det låter eller om ni vet nån eller är någon som skulle vilja sjunga på något liknande. I stället för att sitta å flumma

Problemet är väl att det är betydligt fler här på forumet som kan kläcka ur sig en snabb Reason- eller FL-låt än det är som kan sjunga, eller ens äger en mikrofon.

Men kör på, du hittar säkert nån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...