Jump to content
Annons

Symphonic


Vad tycker du?  

8 röster

  1. 1. Vad tycker du?

    • ojoj.. (positivt)
      0
    • det här va ju ballt
      2
    • helt hyggligt
      3
    • jaha?
      0
    • ojoj.. (negativt)
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Symphonic

ARTIST/GRUPP: Björn Lindberg

GENRE: Klassiskt

LÅTLÄNGD: 3.23 min.

KOMPOSITÖR: Björn Lindberg

PRODUCENT: Björn Lindberg

EV. MEDVERKANDE: Björn

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.9 MB

LÅTLÄNK: Symphonic

Japp.. efter hammagrellas efterfrågning så kommer då min fortsättning på mitt introbidrag. Det blev väl nån slags filmmusik av det hela.. 😄 vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tummen upp, även om jag inte känner mig helt hudra på de halvsyncade konstiga klockorna. Känns inte riktigt som vad introt sade sig vara, men gillar låten ändå. Svänger fint. Nivålyssning orkar jag inte med ikväll. Jag är jätteseg efter en lång dag på jobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jazzman, det här var kul, som en påse blandat godis. Rätt trevligt emellanåt. Lite halvotajta trummor i mitten - medvetet?

Men, synd att inte låten följer upp det underbara introt! Jag hade väntat mig mer maffig flygel på samma tema inne i låten också. Nu blev introt helt fristående nästan.

Stort plus dock för det lysande outrot! Spar det och introt och väv ihop med massor mellan så får du en mer konsekvent låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänger på önskekören här.. du skulle byggt vidare på det symfoniska och skippat poptrummorna och funkbasen dom kändes lite malplacerade..

Appropå hammagrellas önskan om Supertramp/ fleetwood mac-snares, kändes snarare introt som en modernare form av ovanstående grupper.

Kanske lite Elton?

Du har dessutom ett irriterande "jordfels-brus" som hörs när arret är mer sparsmakat..check the gear

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med övriga lyssnare. Jag hoppades på ett mer symfoniskt arr med fortsatt sköna ackord isf pop-tjofräset. Det kändes lite väl enkelt... Mellan 1:10 och 2:30 försvinner mitt intresse. Utfyllnad.

Förutom det så var det bra. Jag din rytm vid 0:50-snåret och introt/outrot!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite halvotajta trummor i mitten - medvetet?

Nae, men efter 20 trötta trötta truminspelaningar så godkände jag det 😄

Du har dessutom ett irriterande "jordfels-brus" som hörs när arret är mer sparsmakat..check the gear

Jo jag vet. Jag har rätt ny utrustning som jag inte är riktigt hemma med ännu.

Men tack för alla andra kommentarer. Jag blev faktiskt själv mest nöjd med introt/outrot 🙂 Så ni kanske får en annan version av låten så småningom.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Ajaja. Vet inte vad jag ska säga...

De höga stråkarna låter billig billig synt.

Och så är allt ruskigt otajt.

Jag upplever också att musiken inte är påväg nånstans eller fyller nån funktion.

Hur tänker du själv?

Fina ackord alldeles i början, dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

De höga stråkarna låter billig billig synt.

Jag har kört allt på en yamaha psr2000. Det är väl mest min inspelning till datorn som spökar skulle jag tro.

Och så är allt ruskigt otajt.

Ruskigt otight håller nog inte mina öron med om 😄 Det skulle i så fall vara trummorna i mitten, möjligen klockspelen som kommer in lite här och var.

Jag upplever också att musiken inte är påväg nånstans eller fyller nån funktion.

Hur tänker du själv?

Jag tycker ändå jag har fått en helt okej riktning på musiken, iallafall som jag uppfattar det. Tycker du att det är segt hela låten igenom eller är det mellandelarna som det inte går framåt i?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Stråkarna låter plastiga, bara så.

Och med "riktning" menar jag vad du vill med låten; vem ska lyssna och varför? Knepigt.

Men jag förstår att du hade kul när du gjorde den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stråkarna låter plastiga, bara så.

Och med "riktning" menar jag vad du vill med låten; vem ska lyssna och varför? Knepigt.

Men jag förstår att du hade kul när du gjorde den.

okej 😄 Jag hade väl egentligen ingen direkt tanke om vad som skulle komma efter introt, det blev mest idé efter idé, det var därför som jag satte in ett liknande outro som intro för att det skulle bli någon slags sammanbindning av det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej, tycker jag. Det märks att du är en hejare på att spela keyboard. För det är väl inte programmerat?

Men jag känner mig allt lite lurad på låten om jag ska vara ärlig, den stack inte åt det hållet jag hade förväntat mig (och hoppats) men hur skulle du kunna veta vad jag förväntar mig iofs... :rolleyes:

När outron kommer blir plötsligt låten intressant igen, om du kunde köra i samma stil låten igenom skulle den vara kanon! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att så många har lyssnat!

PepeLogu, nej inget är programmerat 🙂

hmm. För mej är programmera = spela in saker via MIDI. Är jag helt fel ute??

nja, för mig är programmera att sätta in noterna/ljuden var för sig, alltså inte att

spela in det live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...