Nikolaus Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 (redigerat) Lyssnar på andras låtar och ser i eq'n i winamp att det första strecket (till vänster) bara rör sig måttligt. När jag testar att spela mina egna är det strecket maxat mest hela tiden. Har hp-filter på instrumenten men nä ända blir de så. Testade också att lägga det brantaste hp-filtret möjligt på hela mixen runt 100Hz, basen försvann men inte strecket. Vad e de för frekvens? Är den farlig? Hur minskar jag den? Edit: La till bild. Redigerat 4 augusti 2006 av Nikolaus
Elof (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Lita på dina öron istället för winamp. Spektrumet där är ett av de största skämten sedan ordvitsen 🙂
Linkowich Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Du har inte råkat få en DC offset i mixen? Har ingen aning om det kan ge utslag på spektrumet i Winamp, men helt otroligt är det inte.
hegobald Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Spectrumanalyzatorn i Winamp är snarare en kul kosmetisk detalj och inget du egentligen ska förlita dig på.. Vill du kolla upp hur det verkligen ser ut så finns det massor med gratisalternativ som är bra.. Här en länk med några: http://www.hitsquad.com/smm/win95/SPECTRUM_ANALYZERS/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.