Jump to content
Annons

Wire Moves - This Day Forever


Recommended Posts

* LÅTNAMN: This day forever

* ARTIST/GRUPP: Wire Moves

* GENRE: Proggindie

* LÅTLÄNGD: 5:20

* KOMPOSITÖR: Wire Moves

* PRODUCENT: Wire Moves, David Persson, Jonas Sundberg

* EV. MEDVERKANDE: Johanna Engdahl, Philip Reinhag

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3 160kbps

* STORLEK: 6.1MB

* STATUS: Färdig demo

Jag är inte riktigt nöjd med mixen på denna. Men när det är fler viljor med i spelet så får man ju ge vika ibland. Gitarren känns lite för plinkig och sången är för torr och för långt fram. Det senare kanske kan bero på att jag hade en dålig sångdag och skäms lite. Men ja, vad tycker ni?

Wire_Moves___This_Day_Forever.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tillbaks till mina ordinarie högtalare nu, men det låter fortfarande bra. Jag hade varit grymt nöjd iallafall.

Möjligtvis är sången lite sämre i cellodelen än i övriga låten, man jag skulle ändå vilja påstå att detta är närapå lika bra som "red". Fast på ett annat sätt liksom. Inte lika omedelbar. Älskar partiet efter 2:20 med kastanjetter eller vad det heter. Kom helt oväntat och blev helt rätt.

Växjö är lite väl långt borta, ja.. och plånboken är lite väl tunn.

Link to comment
Dela på andra sajter

En nyfiken undring bara. Låter det som de olika partierna går i olika tempo förresten? För jag fick ett par kommentarer om att de gillar tempoväxlingarna 🙂 men några sådana finns ju inte. Lite nyfiken på vad som gör att man upplever det så isåfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

En nyfiken undring bara. Låter det som de olika partierna går i olika tempo förresten? För jag fick ett par kommentarer om att de gillar tempoväxlingarna 😆 men några sådana finns ju inte. Lite nyfiken på vad som gör att man upplever det så isåfall.

Kan det inte vara så att det är skiftet mellan hel/halvtempo som avses? Jag menar, i vissa partier skulle man ju kanske klappa hälften så fort med händerna om man nu skulle få för sig att klappa med 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...