Jump to content
Annons

Evil Dream II


Tyck till!  

1 röst

  1. 1. Tyck till!

    • 1 Kalkon
      0
    • 2 nje
      0
    • 3 duger
      0
    • 4 bravo
      1
    • 5 Kanon
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Evil Dream

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: Elektronisk musik (svårt med genre benämning)

LÅTLÄNGD: 4:54

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 6,9 Mb

LÅTLÄNK: http://www.ebijo.com/download/12.EvilDream.mp3

Nu så har jag gjort en ny version med något starkare voice, ny mixning, lite nytt sound m m....blev det bättre?? (bortsätt från min röst och mina uttal dvs) :rolleyes:

/Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hör sång/pratet nu. En del skulle nog tjäna på att slipas lite 😉 Tycker det är synd att du kapar vissa ord snabbt. Sen har du lite svårt att hitta rätt i sången på sina håll, men öva så låter det bättre. Tar ett tag, jag har fått slita själv, men jag vet också att det lönar sig. Gillar stilen, så fortsätt gärna så. Du jobbar i rätt riktning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att rösten går fram bättre nu...och vad beträffar rösten så är jag införstådd med att jag har varken tajming, tonläge eller uttal rätt i många fall. Men för närvarande har jag inga möjligheter till en massa omtagningar tills det sitter. Var mest iden om hur jag ville att soundet skulle vara som skulle gå fram.

Så låten får nog vila som den är nu tills drömmen om den fulländade hemmastudion blivit verklighet.... 😉

Tack för all hjälp! 😄

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Omtagningar var nog inte det jag tänkte på. Mer att du övar och övar på att sjunga rent allmänt. Skriv texter till låtar, sjung. Sjung med i andra låtar. Försök hitta rätt. Det kommer att ge sig efter ett tag (Och sitt inte ner när du sjunger!). Spela kan du göra när du känner dig säker/rare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo att öva rent generellt är likaså viktigt det med, fast det är ju inte förän det spelas in och rullas upp mot musiken som det märks hur tajmingen, betoningen och tonläget passar in och bör justeras...i duschen sitter ju allt som en smäck... 😉

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rejäl skillnad i nya versionen, helt klart rätt riktning..

Musiken blev riktigt bra.. sången behöver nog filas på mer för att blir riktigt övertygande... även om det är en balansgång mellan kanon och kalkon så är bra artikulering ett måste..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...