Jump to content
Annons

Långsamt tystare

jag_alltid_nybörjare (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hej igen, glömde fråga en sak i förra tråden jag nyss skrev...

Jag vet inte hur jag ska förklara detta men får väl försöka...

När man tex har en "power fuzzy generator" och har gjort någon sorts melodi i "piano roll" och sedan vill att enstaka "gröna streck/pluppar" ska bli långsamt tystare, hur gör man det?

åter igen: Tack

om jag skrev otydligt så säg till så ska jag försöka förklara bättre...

Annons
Postat

Um, har inte FL till hands just nu och har inte haft i c:a 2 månader. Men om jag minns rätt så kan du ändra nåt som heter "Snap" från "Auto" till "None" då kan du dra alla rutor hur långt du vill och placera dem vart du vill. Glöm inte att ändra tillbaka dem till "Auto" igen efter det för annars blir allting i playlit etc. placerat med operfektion.

Postat

Eller dubbelklicka på "baren"/"notstrecket" du vill ändra längd på och välja "duration" eller om det hette "lenght" till något kortare eller längre.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Postat
Um, har inte FL till hands just nu och har inte haft i c:a 2 månader. Men om jag minns rätt så kan du ändra nåt som heter "Snap" från "Auto" till "None" då kan du dra alla rutor hur långt du vill och placera dem vart du vill. Glöm inte att ändra tillbaka dem till "Auto" igen efter det för annars blir allting i playlit etc. placerat med operfektion.

Var då? Vilken meny?

Postat

Var då? Vilken meny?

Har heller inte fl tillhands men vet med säkerhet att han menar den lilla knappen som ser ut som ett rutnät, högst upp till vänster i piano rollen. välj none i listan från bar.

Vet inte om jag har förstått frågan rätt, men går det inte att använda automation clips till detta (som allt annat)?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.