Jump to content
Annons

Recommended Posts

Rydis (oregistrerad)
Postat

När jag sparat en färdigmastrad låt i Audition så förlorar jag kvalité. Det blir inte alls att låta som när jag spelar upp det i programmet.

Sparar i wav-format så jag bör inte förlora så mycket? Har letat runt efter någon inställning men hittar inget.

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Kolla WAV-formatet du sparar i. Kommer du "neråt" från högre bitdjup och/eller frekvens, se till att du har dithering på. 44.1/16 till CD-skivor, skall du ha en mellanmix (till mastering eller dylikt) så kan du använda nåt annat (högre) också - det du har spelat in i.

Postat (redigerat)

Vad skall du ha slutmixen på för format, syfte?

Skall du bränna till en CD så måste du göra det i 16bit/44.1khz/Wave

Du borde kunna gå under

File > Export > Audio Mix Down.

Å sen välja Wav, i dropdown meny.

Skall du slänga in den i en mp3-spelare så exportera till en mp3 fil, med

bitrate 192kbit/s så skall den väll låta bra.

Kolla på sista sidan, där beskrivs det hur du mixar ner spåren.

Lesson1.pdf

Du vet att du kan bränna CD-skivor direkt i Audition?

aud2it_burncd.pdf

Lycka till

Redigerat av sounden
Rydis (oregistrerad)
Postat

Har provat med de flesta format. Ljudet blir ändå att låta dåvt och bullrigt, jäkligt dåligt. Har ett audiophile 2496. Förstår inte vad det beror på. Oavsett vilket program jag använder, cubase eller audition så blir det att låta jäkligt pissigt.

När jag spelar upp i programmet låter det bra men efter att jag sparat det och spelar upp i winamp låter det sjukt kasst. Instrummenten jag lagt på blir att låta helt annorlunda, särskilt hihats och virvel.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

OK, men lite enkel felanalys då kanske? Exportera en WAV. Hur låter det? Låter det bra, så rekommenderar jag fortfarande att du använder ett externt verktyg till mp3-konvertering. Låter det skit, gör du nåt på tok när du exporterar oberoende av vilket slutformat du vill ha.

Prova exportera andra format. Är mp3 det enda du inte får att funka? Har du spelat upp dina mp3:or i nåt annat program än winamp? Hur låter det då?

Uteslut, uteslut, uteslut! Ända sättet att hitta felet i din kedja.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.