Jump to content
Annons

JJlabs DK7SR fråga


Kribbe

Recommended Posts

Hej ska spela in ett trumset och funderade på att införskaffa JJlabs DK7SR trumpaket, och undrar om det ´är någon som har erfarenhet av det paketet och kan ge mig lite tips och information om det!

Tack på förhand!

Mvh: Kribbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur som helst är det ju typ gratis. Typ samma pris för ett helt set som man får betala för en sm57:a.

Jag har inte testat det själv men hört en inspelning med jams trummickar och det lät faktiskt bra.

Det kostar ju så lite så testa. Sen kan du ju byta ut en mick i taget när du har råd att köpa riktigt dyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

ahhhhhhhhhhhhhh sökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåfor

umetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökp

å

forumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumets

ö

kpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforum

e

tsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåfo

r

umetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökp

å

forumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumets

ö

kpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforum

e

tsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåfo

r

umetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökp

å

forumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumets

ö

kpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforum

e

tsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåfo

r

umetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökp

å

forumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumets

ö

kpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforum

e

tsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåforumetsökpåfo

r

umetsökpåforumetsökpåforumet

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag ingen erfarenhet av just JJLabs trummickar, men jag har en JJLab C010B-mikrofon för sång- och instrumentinspelning; och den tycker jag funkar fint och återger bra ljud. Iallafall för priset..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Resultatet på det här blindtestet säger ju en del:

Blindtest

Jag planerar själv att köpa in det där micksetet och även om det kanske inte är det bästa mickarna går det att ratta till ett fullt funktionellt ljud med dem. Som någon nämnt förut kan du ju även byta ut mick för mick vad du känner inte riktigt håller måttet.

Av en proffessionell ljudtekniker fick jag höra att paketet funkade fullt tillräckligt till en början men att det enda som egentligen var att hänga i julgranen var overheadmickarna. Med den rätta kunskapen kan man dock ratta till ett tjusigt ljud med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...