ludwig Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Halloj, jag tĂ€nkte kolla med er om nĂ„gon av er har nĂ„gon erfarenhet eller synpunkter pĂ„ thomanns egna mĂ€rke(?) T.bone. Jag hittade nĂ€mligen en SM57-kopia (http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_mb75_prodinfo.html) för en billig peng, dĂ„ TSM slutat tillverka deras kopia? Ă€ven http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_sc300_prodinfo.html lockade mig. jag hittade en klipp inspelad frĂ„n den ( Your browser does not support the HTML5 audio tag ) och jag tyckte det lĂ€t OK för att kosta 280kr. Dessa blir mina första mikrofoner ifall jag skulle köpa dem, sĂ„ jag behöver inte ha nĂ„got vidare bra, bara det lĂ„ter hyffsat sĂ„ blir jag nöjd. Jag Ă€r bara en fattig gymnasieelev och har dĂ€rför inte rĂ„d med riktiga grejer, sĂ„ kommentarer som "köp riktiga grejer istĂ€llet" behöver inte göra sig besvĂ€r! đ tack och hej!
DrHans Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Köp en och testa du, det Àr ju sÄ lite pengar det handlar om det Àr svÄrt att bli besviken, funkar sÀkert hur bra som helst.
ludwig Postat 20 juli 2006 TrÄdstartare Postat 20 juli 2006 det Àr ju sÄ lite pengar det handlar om det Àr svÄrt att bli besviken mjo, precis... du har en poÀng.
killen_med_skorna Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Om du nu skaffar: Hör gĂ€rna av dig till den hĂ€r trĂ„den för recension đ
ludwig Postat 23 juli 2006 TrÄdstartare Postat 23 juli 2006 okej, sjÀlvklart... kan dock dröja nÄn mÄnad eller tvÄ!
Lilleman Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Halloj, jag tĂ€nkte kolla med er om nĂ„gon av er har nĂ„gon erfarenhet eller synpunkter pĂ„ thomanns egna mĂ€rke(?) T.bone. Jag hittade nĂ€mligen en SM57-kopia (http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_mb75_prodinfo.html) för en billig peng, dĂ„ TSM slutat tillverka deras kopia? Ă€ven http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_sc300_prodinfo.html lockade mig. jag hittade en klipp inspelad frĂ„n den ( Your browser does not support the HTML5 audio tag ) och jag tyckte det lĂ€t OK för att kosta 280kr. Dessa blir mina första mikrofoner ifall jag skulle köpa dem, sĂ„ jag behöver inte ha nĂ„got vidare bra, bara det lĂ„ter hyffsat sĂ„ blir jag nöjd. Jag Ă€r bara en fattig gymnasieelev och har dĂ€rför inte rĂ„d med riktiga grejer, sĂ„ kommentarer som "köp riktiga grejer istĂ€llet" behöver inte göra sig besvĂ€r! âșïž tack och hej! Jag har testat 14-15 olika T-bone saker... Min slutsats Ă€r att dom Ă€r generellt mycket prisvĂ€rda... Men det betyder inte att det lĂ„ter bra, eller att allt Ă€r bra... Men i förhĂ„llande till vad du betalar sĂ„ fĂ„r du mycket för pengarna... đ
sounden Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 TÀnkte bumpa denna trÄden dÄ jag tÀnkte kika lite nÀrmare pÄ. T.bone Retro special (894 kr) T.bone Retro JR ( 583!! kr) (slutsÄld) Hade du testat dessa lilleman? vad tyckte du om dessa? //S
trombonisten Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Min gissning Àr att det Àr ungefÀr samma saker som de andra sÀljer. Om du köper ett parti sÄ fÄr du vÀlja vad det skall vara för logga. Kolla hos Jam eller 4-Sound sÄ kan du testa dÀr och sen handla frÄn Thomann. Enda skillnaden Àr att hos dem heter grejerna JJLabs respektive TSM. Gunnar
Lilleman Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Jag har faktiskt inte testat nĂ„gra av dom ni vĂ€ljer... đ Jag har jobbat med T.bone SCT2000 som jag tycker Ă€r prisvĂ€rd. Jag har Ă€ven gjort en liveinspelning i en kyrka med the t.bone SC100 II Stereoset ner pĂ„ minidisk som jag tycker blev helt ok, om ej topp... Jag har oxĂ„ testat nĂ„gra av deras smĂ„ PA-riggar som jag tycker verkar otroligt prisvĂ€rda bla PA252 / E800 SET och SB 1800A / PA 110A SET . Vad gĂ€ller Sm57 sĂ„ Ă€r dom sĂ„ billiga att det Ă€r bara att ta hem och prova tycker jag... Tycker man inte om dom kan man ha dom som talkback eller som prydnad i ljuset i vitrinskĂ„pet... đđ Dessa grejer Ă€r givetvis inga toppprylar, men vĂ€l Ok för dom pengarna...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.