Jump to content
Annons

Recommended Posts

Tjena,

är jag helt passe om jag väljer en hårddiskporta som Korg D3200 istället för att spela in på dator?

Jag har försökt lite med det där tidigare men lusten försvann helt enkelt.Finns det kanske tillbehör att köpa till Korgen för att skrubba till ljudet i efterhand kanske,efterredigering i dator etc.?Vad är det isåfall för manicker man ska ha?

Tack för ett superforum!

//Christian Lundgren 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons

Det var ett väldans sent svar men om du ännu inte skaffat en D3200 så kan jag varmt rekommendera den.

Jag är själv lycklig ägare av en och kan bara säga att det är en "tung" maskin. Du behöver ingen dator om du har en D3200, däremot kan du via usb 2-anslutningen jobba mot PC/Mac och den mjukvara du vill. Annars finns inbyggd väl tilltagen hårddisk och brännare, en uppsjö av effekter och dessutom jättebra trumprogram sk Session Drums.

Beror på vad du ska göra förstås, men D3200 är en proffsmaskin - dock enkel att förstå sej på.

Tjena,

är jag helt passe om jag väljer en hårddiskporta som Korg D3200 istället för att spela in på dator?

Jag har försökt lite med det där tidigare men lusten försvann helt enkelt.Finns det kanske tillbehör att köpa till Korgen för att skrubba till ljudet i efterhand kanske,efterredigering i dator etc.?Vad är det isåfall för manicker man ska ha?

Tack för ett superforum!

//Christian Lundgren 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Coolt! Jag går och funderar på en sån oxå.

Hade turen att komma över min maskin för under 10-lappen beg. Nypris ligger på 16 000 på Musikbörsen, på 4sound och JAM 14 000 kr. Men priserna börjar gå ner, verkar inte säljas så mycket portor som förr, alla sitter med sina burkar nuförtiden. Själv föredrar jag fortfarande detta arbetssätt, som idag påminner en del om datorbaserad produktion i och med att man jobbar mot hårddisk osv. Gör man som jag en del mobila inspelningar är det klart det bästa alternativet, D3200 kan spela in 16 kanaler samtidigt ute på fältet och ska man ha en mobil dator som klarar det pratar vi något bärbart i övre prisklassen och till detta ett ljudkort med många inputs. Dessutom blir det mer grejer att hålla reda på. Så det finns många fördelar med porta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...