Jump to content
Annons

Trummaskin som spelar WAV/AIFF


analog_vince

Recommended Posts

Hej!

Jag är på jakt efter en trummaskin som kan spela wav eller aiff-filer. Ingen mjukvaruspelare utan en fysisk trummaskin. Helst ingen workstation variant utan en ren trummaskin som kan importera wav/aiff (eller annat ljudformat).

Vet någon om det öht finns en sådan?

Tack på förhand 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trummaskin? FInns det idag? Köp en dålig billig laptop. Det räcker!

Min gamla bärbara PII 300MHz kan spela wavfiler. Sen laddar jag ljud i Fasttracker och spelar på tangentbordet. Skit bra

Redigerat av joe_labero
Link to comment
Dela på andra sajter

Trummaskin? FInns det idag? Köp en dålig billig laptop. Det räcker!

Min gamla bärbara PII 300MHz kan spela wavfiler. Sen laddar jag ljud i Fasttracker och spelar på tangentbordet. Skit bra

Tro det eller ej, men vissa vill inte jobba med datorer när de gör musik. Och framförallt inte i livesituationer eftersom de sällan är lika pålitliga som en burk dedikerad för ändamålet.

(ja jag vet att trummaskinen är en dator, but you get the point)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju en helt annan sak med hårdvara. Men det är nog rätt många nördar här som aldrig sett nåt annat än sin dator så det är inte lätt o veta.

Men kika på MPC1000...den är ju rätt billig och bra.

Sen om man vill gå upp lite i pris finns det ju fler modeller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju också använda valfri sampler - och behöver inte köra med en trummaskin som kan importera samplingar (som jag misstänker blir dyrare, eftersom det kanske inte finns lika stort utbud av sådana...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg ES1mkII borde ju passa dina behov. Eller ESX-1 om du vill ha något fetare.

Korg ES1mkII.Tackar! Den verkar täcka mitt behov väldigt bra :rolleyes:

Ska försöka hitta en begagnad maskin. Ska som sagt ha den för livebruk och en bärbar är inte det alterngativet jag är ute efter. SEn ser det ju coolare ut med en "trummaskin" på stativ... 😉 än en bärbar dator.

AKAI är lite utanför min budget.

Ska nu jaga en till bra begagnat pris 😆

Tack för alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...