Jump to content
Annons

PingPong-loop i Logic Pro?


Fierze

Recommended Posts

En av de mest inspirerande och kreativa finesser man kan ha i en sampler Àr enligt mig pingpong-loopen. Denna typ av loop innebÀr alltsÄ att ljudfilen inte börjar om frÄn början nÀr den nÄtt slutet, utan istÀllet spelas upp baklÀnges, och sedan fortsÀtter sÄ fram och tillbaka.. Detta Àr grymt anvÀndbart för atmosfÀrljud, strÄkar och... typ allt! :rolleyes:

Jag har saknat pingpong-looping i nÀstan alla samplers, sÄvÀl hÄrdvara som mjukvara, trots att det borde vara en mycket lÀtt funktion att implementera. Den fanns t.ex. i den gamla trackern Fasttracker II, vilket ju Àr aningen primitivare Àn dagens applikationer (Men banne mig har en minst lika genial sequencer!). Nu Àr frÄgan; Finns pingpong-funktionen i EXS24 för Mac-Logic? Dvs att man kan pingponga vilket enskilt ljud man vill i ett sampler-instrument?

...Och JA, det Ă€r SÅ mycket jobbigare och mindre intuitivt att annars behöva göra egna pingpongloopar genom att klistra in originalljudet baklĂ€nges i en audioeditor.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...