Jump to content
Annons

Rädda Barnen


Nortum

Recommended Posts

Jag undrar och efterlyser ifall någon vet vilken musiken är som spelas i Rädda Barnens reklaminslag på TV. Varifrån kommer den? Går den att få tag på? Finns den i sin helhet? etc.

Hoppas ni kan hjälpa till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

håller med...

jag är dock ytterst skeptisk att rädda barnen lägger så mycket pengar på reklam.

Jag föreslår alla som vill skänka pengar att göra det till nån annan organisation.

Hmm... nu blev det lite politik, fast jag stör mig på det.

sorry moderatorn :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pennudd: Varför inte Rädda Barnen? Jag uppfattar dem som väldigt seriösa - men du kanske vet något som jag inte vet...? :rolleyes:

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Pennudd: Varför inte Rädda Barnen? Jag uppfattar dem som väldigt seriösa - men du kanske vet något som jag inte vet...? :rolleyes:

ok... om man nu vill skänka pengar så ska man göra det till nån organisation där man vet att det mesta av det man skänker går till hjälpande ändamål.

Inte till administrativa avgifter.

Och reklampengarna som dom lägger ut är ju pengar som skulle kunna gå till behövande i stället. Dom kör reklam hela tiden både på tv och i radio. Jag blir lite upprörd över det!

Det är stor skillnad på hur mycket som går till diverse omkostnader mellan olika organisationer. Som tur är, är det offentlig handling. Så till alla som vill skänka pengar, ta reda på vilken organisation ni skänker till...

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är stor skillnad på hur mycket som går till diverse omkostnader mellan olika organisationer. Som tur är, är det offentlig handling. Så till alla som vill skänka pengar, ta reda på vilken organisation ni skänker till...

Vilken/vilka organisationer rekommenderar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pennudd: Varför inte Rädda Barnen? Jag uppfattar dem som väldigt seriösa - men du kanske vet något som jag inte vet...? :rolleyes:

ok... om man nu vill skänka pengar så ska man göra det till nån organisation där man vet att det mesta av det man skänker går till hjälpande ändamål.

Inte till administrativa avgifter.

Och reklampengarna som dom lägger ut är ju pengar som skulle kunna gå till behövande i stället. Dom kör reklam hela tiden både på tv och i radio. Jag blir lite upprörd över det!

Det är stor skillnad på hur mycket som går till diverse omkostnader mellan olika organisationer. Som tur är, är det offentlig handling. Så till alla som vill skänka pengar, ta reda på vilken organisation ni skänker till...

Det är nog ofta så, att när välgörenhetsorganisationer blir så stora att de börjar likna företag, med VD, chefer, avdelningschefer etc, så blir de ofta för stora för att ideella krafter ska orka med det - eller så kanske folk glömmer varför de egentligen började jobba där - och så börjar allting kosta alldeles för mycket...

På mitt förra jobb hade vi en ekonomichef som hade jobbat hos SIDA - och hon sade just detta också - att det är fruktansvärt mycket som går till administrationen - och hon tyckte att det var frustrerande eftersom det borde vara tvärtom, så hon orkade inte med det utan slutade där...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
1) Den här tråden skulle passa i "Musik- och sajttips".

2) För övrigt är trådrubriken bristfällig. Utöka den.

1) Näppeligen. Mer än fråga.

2) Hur utökar man en trådrubrik efteråt?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh... Någon som vet vad de är rädda för... barnen alltså. 😉😉

Äsch, det var ju det skämtet jag skulle dra! 😉

För att svara på frågan: nej, jag vet inte vad det är för band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...