Jump to content
Annons

Perrra - Hand In Hand (Original Mix)


Recommended Posts

LÅTNAMN: Hand In Hand (Original House Mix)

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: LekHouse

LÅTLÄNGD: 4:20

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 8.34MB

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK: Perrra - Hand in hand (Original Mix)

Tjaba!

Mycket folk på ett annat forum anser att jag ska sluta med min andra musik och bara fortsätta utveckla mig inom House genren. jag kan inte mkt om genren men detta är iallafall min 4:e hela houselåt.

Dom tidigare släppen har blivit jättepoppis´, men som sagt, jag vet inte hur det ska låta och om detta låter bra eller dåligt.

jag kallar det "Lekhouse" för det är lite roliga slingor i den 🙂

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar det här jätte mkt! Skönt happy och uplifting..

En grej du skulle kunna prova är att istället låta den där "slingan" falla ned med klara tonbyten, kör med pitchshiften eller med portamento. Tror det skulle kunna bli nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det här jätte mkt! Skönt happy och uplifting..

En grej du skulle kunna prova är att istället låta den där "slingan" falla ned med klara tonbyten, kör med pitchshiften eller med portamento. Tror det skulle kunna bli nice

Tack så mkt för fint svar!

det där med uppenbart tonbyte är såklart med mening för att det ger lite extra "uhm?" i låten 😛

Men jag har testat med dom andra alternativen också, lät lite mer normalt 😆

Tack!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog den låt som tilltalat mig mest av det jag hört från dig. Bra vibe å snygg clap med virveln där som nyss sades. Bra å passande vocalsampling också. Dock lite negativ till leaden som kommer in vid 1:45. Låter lite för utanför mixen. Annars tycker jag det är riktigt bra. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Perra!

Ge fan i att lägga ner tid på dansbandsmusiken och fokusera på det här istället, hehe.

Jag skrev det i något inlägg för länge (nån månad) sen att du har ett bra öra för melodier och det bevisar du ju helt klart här. Det finns inget värre än bortslösad talang...

Skitsnyggt! 🙂

/ M

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Tona ner Asshunter grejerna och dansbands låtarna och lägg energin på det här istället. Lägg massa massa jobb på att mixa den här tills den sitter som en smäck. I like it! Man blir gla’ va!

Edit: Tydligen var det nån som han före med dansbands kommentar. Sorry...men det kanske styrker det ännu mer.

Redigerat av oakleaf
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter riktigt bra i mina öron. väldigt välproducerat. Jag tycker du har fått trummorna bäst, och lead-synthen vid 1.45 sämst. Men det funkar absolut 😄 Skönt sound på hela låten annars 😄 Lite väl låg sång låten igenom, höj ett uns så blir det perfa. Vore kul om du kan berätta lite vad du använt för prylar 😄

Det här skulle lätt kunna bli en hit på dansgolven. Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig låter detta samplingsskiva och loopigt.

När du själv får jobba lite (01:45) haltar det.

Att upprepa och härma funkar dåligt när det gäller dansmusik.

Anonymt, tråkigt och knappt godkänd mix / produktion.

Hur tycker du dansmusik ska låta egentligen? Det ska ju vara loopigt och lite samplingfeeling sådär. Jag tycker trancer har gjort ett skitbra jobb. Det låter hittigt och jag tror att det skulle funka utmärkt på dansgolven.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig låter detta samplingsskiva och loopigt.

När du själv får jobba lite (01:45) haltar det.

Att upprepa och härma funkar dåligt när det gäller dansmusik.

Anonymt, tråkigt och knappt godkänd mix / produktion.

Hur tycker du dansmusik ska låta egentligen? Det ska ju vara loopigt och lite samplingfeeling sådär. Jag tycker trancer har gjort ett skitbra jobb. Det låter hittigt och jag tror att det skulle funka utmärkt på dansgolven.

Jag vill inte vara taskig, men ibland måste man säga som det är.

😄

Det håller inte att bara mata in färdiga loopar och samples i sin sequencer... man måste tillföra något också. Det finns hur många demos som helst därute som låter såhär och aldrig kommer nå något dansgolv, eftersom det krävs lite lite mer.

Träna trumprogrammering, hyr in en vokalist och lägg minst tre gånger så lång tid på nästa låt. 🙂

Dansmusik ska vara snortajt producerat, innehålla många kluriga detaljer och helst överraska lyssnaren på något sätt. Allra viktigast är att man inte låter som förrförra årets danshits, 😳 utan har något nytt att erbjuda.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig låter detta samplingsskiva och loopigt.

När du själv får jobba lite (01:45) haltar det.

Att upprepa och härma funkar dåligt när det gäller dansmusik.

Anonymt, tråkigt och knappt godkänd mix / produktion.

Hur tycker du dansmusik ska låta egentligen? Det ska ju vara loopigt och lite samplingfeeling sådär. Jag tycker trancer har gjort ett skitbra jobb. Det låter hittigt och jag tror att det skulle funka utmärkt på dansgolven.

Jag vill inte vara taskig, men ibland måste man säga som det är.

😄

Det håller inte att bara mata in färdiga loopar och samples i sin sequencer... man måste tillföra något också. Det finns hur många demos som helst därute som låter såhär och aldrig kommer nå något dansgolv, eftersom det krävs lite lite mer.

Träna trumprogrammering, hyr in en vokalist och lägg minst tre gånger så lång tid på nästa låt. 🙂

Dansmusik ska vara snortajt producerat, innehålla många kluriga detaljer och helst överraska lyssnaren på något sätt. Allra viktigast är att man inte låter som förrförra årets danshits, 😳 utan har något nytt att erbjuda.

Okej jag förstår vad du menar. Men med tanke på att det är hans 4:e låt inom denna genre så tycker jag det låter toppen. Han lär sig fortfarande, och det är en helt ny genre för honom. Så jag tycker vi ska uppmuntra istället 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter stundtals riktigt proffsigt! Du har definitivt nåt på gång. Nåt som jag stör mig på är den här wailingen efter "walk with me". Den andra tonen (maj7:an i G:et) tycker jag låter väldigt malplacerad och skär lite i mina öron 😆 . Annars tycker jag du har gjort en bra sånginsats! Rätt känsla och rätt betoningar på stavelserna för att det ska funka till sån här musik.

För mig funkar inte riktigt den här melodislingan vid 1.45, men det är nog mest en smaksak. Tycker det låter lite supernintendo (vilket iof inte behöver vara negativt) 😄

Hur som helst, produktionen kan ju bli hur grym som helst, bara du pillar lite till. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite som en upphottad låt från demoscenen (inte nödvändigtvis negativt!) men det är skönt sväng i det. Och ja, jag tycker åxå att det ljusår mer intressant än Asshuntergrejen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vart jag lagt loopar i låten förutom sången kanske.

Allt är inte direkt intryckt i en sequencer (Cubase) och tryckt på playknappen.

Detta är en seriös produktion från min sida. Så jag förstår inte hur en del av er menar på att jag bara lagt in loopar och tryckt in i en sequencer..

Ni kan få midifilen om ni vill

Men tack alla andra för trevliga kommentarer!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Lugn bara det här är bra duger jättegott till dansgolvet och va spelar det föresten för roll hur musik är gjord bara den är bra. Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan få midifilen om ni vill

Ja tack. 😄

ska fixxa midi till dig bubben när jag är hemma..

är på kusten nu =) och har inte med mig min musikburk hit.. utan min lille laptop 😛

/Perrra

Du äääääär väl ändå för snäll... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här lät ju bättre o mer seriöst!... har inte orkat lyssna på dina "dansbandsövningar" .. håller väl med övriga om att det är lite waste of talent i detta fallet.

Låten då jo schysst grundidé som kunde må bra av lite edits här o var då den känns lite för rak i sin nuvarande form ( som demomannen redan påpekat, fast på ett mer rakt sätt :rolleyes: ) skulle kanske behöva några element som dubblar andra och gör musiken mer rörlig o levande, i kontrast mot att skala bort allt utom trummor o bas på transportsträckor

Jag skulle nog skära lite diskant på shakern, skära lite GM-frekvenser på elpianot och "stålsträngade" gitarren, mjukat upp basen, höjt sången..

Nintendoleaden kan bli en signaturgrej om du inte låter den rulla så ofta, kanske lägger den som in och utpassage på melodibreaket.. då blir det mer att man hajjar till.. nu låter det lite som brist på idéer " ahaaaa..o där kom den igen... o där!!... o DÄR!!!..och sista nu då..ja...sådär...kommer den kanske en gång till?? JAAAA.."

Nåt positivt då? ja..jag tycker det här låter skitbra som du absolut ska utveckla mer.. nu låter det inte helt eget, men med lite twists här o var och du har kommit något på spåret.

Är det du som sjunger förresten?? passar sjukt bra till sånt här..

Lycka till

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...