Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter här med ett Terratec Phase X24 och har inte haft någon problem alls utan att det har rullat på bra. Idag var jag dock dum och installerade en webkamera, eftersom jag skulle kolla om den funkade eller ej. Lite dumt på en musikdator jag vet, men jag hade ingen annan dator tillgänglig. Efter det så har ljudkortet bettet sig uppenbarlt konstigt. I Cubase är ljudet helt perfekt, men när jag går ut i windows så är ljudet avsevärt mycket lägre än i Cubase. Och om jag försöker spela upp ngåot i Windows Media Player så låter det ingenting alls. Och ibland fungerar heller inte windowsljuden, det kommer och går. Detta gjorde såklart att jag avinstallerade webkameran bums, och tog bort alla filer som hade med den att göra. Tyvärr så finns problemet kvar. Det känns som det inte kan ha varit webkameran som har spökat till det, för vad har en webkamera att göra med ljudkortet? Dock så hände allt efter den installationen, så jag har mina misstankar. Jag har ställt in mitt ljudkort som utgång för allt ljud på datorn i kontrollpanelen. Ja jag kör PC hehe 😉 Så det är uppenbarligen något strul med ljudkortet inte någon inställning.

Det känns väldigt lustigt att ljudet funkar helt klockrent i Cubase medan det är svagt på windowsljuden (t.ex. klick ljud när man växlar fram och tillbaka på internet) och sen så funkar det inte alls i Windows Media Player. Jag har i och för sig en ghost fil som jag kan ghosta tillbaka till, men den är tyvärr väldigt gammal och kommer ge mig åtskilliga timmar till att installera program/pluggar. Ngåon som vet vad som kan vara fel?

Annons
Postat

Jag har nu löst problemet genom en ominstalation av ljudkortet

Postat

Jo det var väldigt skumt, men men efter en ominstalation adv ljudkortet funkar både webkameran och ljudkortet utan problem.

Postat

😏 Det var som 17!

Då har det nog funnits med några gamla filer som har skrivit över befintliga vid installationen av webkamerans driver - och så har du fått tillbaks uppdaterade versioner av filerna när du installerade omljudkortet. Skönt att det löste sig i alla fall. 😉

Postat

Vill inte vara dryg...men det är när jag läser om denna typ av händelser som jag får ett behov och vända mig i Cupertinos väderstreck och tillbe den gode Jobs för att jag slipper den plattformen.

/Talibanen...

😏

Postat
Vill inte vara dryg...men det är när jag läser om denna typ av händelser som jag får ett behov och vända mig i Cupertinos väderstreck och tillbe den gode Jobs för att jag slipper den plattformen.

/Talibanen...

:rolleyes:

Haha, jag förstår dig, jag kör även Mac och Logic. Och när jag använde ljudkortet på macen så funkade det utmärkt. Nu så har jag varit tvungen att jobba lite i Cubase på sistonde pga av ett sammarbete med en vän. Han kör pc och därav kör jag pc just nu. Men visst är mac lite stabilare när det gäller sånna här problem :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.