Jump to content
Annons

Varning för skojjare


Light Head

Recommended Posts

Jag har ute en annons och fick ett napp från en nisse som gärna köpte bara jag skickade prylarna och berättade på vilken bank och vilket konto pengarna skulle sättas in på...

Hello !

> >I want to know the shipping cost of this item through posten.se to Maasin City

> >SO. Leyte 6600

> >PHILIPPINES

> >As regards to the mode of payment of this item , I will be making my

> >payment through a paypal or bank to bank transfer of payment from my City

> >here in the United Kingdom

> >Anita

Jag säljer en Orbit9090 för 1100sek, och svarade på mailet att "shippingcost will be 180euro" för att jag anade oråd.. tänkte se/testa hur rätt jag har.

Såklart var det inga problem med fraktkostnaden på 180euro...

Vad tror ni? Skojjare? (Hur funkar paypal?)

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena

Har varit med om liknande vid ett flertal tillfällen. Oftast, tror jag, är det när jag annonserat på eniro. Dom verkar bo i allt från Kenya till United Kingdom... 😉

Helt ok test du gjorde 🙂

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också fått en antal liknande mail. Skojare alltså.

En annan typ av mail som kan vara svårare att motstå är de falska "Second chance offers" som kommer från ebay-användare.

Om du har varit med och bjudit på en vara på ebay och inte vunnit, kan det hända att säljaren kontaktar dig, om personen med vinnande bud av nån anledning inte kunnat fullfölja köpet. Ett äkta mail skickas genom ebay och har alltså ebay som avsändare. Men på senare tid har det kommit ett antal falska mail från mindre nogräknade personer som alltså erbjuder dig Second chance på varor de inte har. Och jag själv höll på att trilla dig då jag fick ett erbjudande om en grej som jag missat och gärna ville ha. Men som sagt: mailet måste skickas genom ebay för att vara äkta. Så betala ingenting till dessa personer som mailar er direkt.

Hälsn Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...