Jump to content
Annons

Behringer V-AMP 2 och billigt elgitarr-paket


Virvelvind

Recommended Posts

Jag hade tänkt köpa min första elgitarr snart och har satt budgeten till ca 5000. Jag är väldigt nyfiken på alla coola sound man kan få till med en elgitarr och därför tänkte jag lägga 1300 på en Behringer V-AMP 2 som man kan leka fram lite roliga sound med. Vad tycker ni om den? Är den bra eller finns det nån annan multieffekt-box i samma prisläge som är bättre?

Då har jag 3700 kvar att lägga på gitarr och förstärkare. Några tips där? Det verkar som att många säger att man ska undvika de billigaste, minsta förstärkarna för att de låter illa och det verkar logiskt. Jag vill nog helst inte köpa begagnade grejer. Eftersom jag kan så väldigt lite känns det som att det finns risk att bli lurad. Och så är det bra att kunna kontakta affären igen om man tycker att nåt inte funkar riktigt som det ska.

Utseendet på gitarren får gärna vara typ som Stratocaster i nån enkel färg, gärna svart och vit.

Musiken jag vill spela rör sig kring indiepop och indierock, kanske även lite åt punk-hållet.

Redigerat av Virvelvind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad jag har hört, så är V-Amp ganska bra på alla saker - utom dist...

Med tanke på vad du spelar, så kommer du förmodligen att använda en del dist - och då ska du kanske överväga en Pod i stället - eller kanske komplettera V-Ampen med en bra distpedal...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara ska lyssna i hörlurar funkar V-amp 2 sisådär!!

hade själv en för nått år sen, men när det blev dax för inspelning åkte den ut.

Men ska du spela med lite tryck i rummet (lgh)

rekomenderar jag hellre en Vox AD15VT kostar inte mycket. ca 1995:- på Musikbörsen, kanske kan få ner den ytteligare? i paketpris med Gitarr.

En gitarr jag såg direkt på Musikbörsen var en Elgitarr, 6-str., X-serien, Washburn X330+ B (Art: 154593) Pris:2995:- du kan titta själv hur den ser ut på deras hemsidan

Då har du 10kr över till plektrum

:rolleyes:

Washburn X33

Vox AD15VT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog lagt 2000kr på en beggad Tonelab istället. Alternativt en Pod XT. Då får du mycket bättre ljud för pengarna. Ja jag vet att du skrev att du inte vill köpa begagnat, men jag tycker faktiskt det är värt att överväga.

Jag har ingen direkt gitarrmodell att rekommendera eftersom det är så individuellt vad man gillar. Men märken jag skulle rekommendera i den prisklassen är Greg Bennett, Ibanez, Cort och Washburn.

Ska du bara lira hemma tycker jag lika gärna du kan köra effektboxen direkt in i en hyffsad stereo. Ska du lira med en trummis i replokalen krävs det ju en hyffsat kraftig förstärkare. Så jag vet inte riktigt vad du skulle ha en liten övningsstärkare till egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...