Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja, att majorbolagen gÄr ihop för att överleva Àr inget nytt. Sony och BMG har gjort det. EMI och Warner var pÄ gÄng redan för nÄgot Är sedan men det blev ingen ihopslagning dÄ. Nu handlar det istÀllet om att EMI vill köpa Warner och Warner vill köpa EMI, de kan inte komma överrens om vem som ska köpa vem dock.

LÀs mer pÄ:Realtid.se

Redigerat av Thimmie
  • 4 veckor senare...
Annons
Postat
Det mĂ„ste vara vĂ€ldigt synd om de stackarna, nĂ€r de inte klararar sig utan att gĂ„ ihop 😛

HÄkan

Ett mycket mycket tragiskt öde. NÀstan sÄ att man blir ledsen nÀr man tÀnker pÄ hur de stackars gubbarna inte lÀngre kan köpa en Porsche i mÄnaden, utan mÄste nöja sig med Mercedes. :rolleyes:

Postat

HÄkan Ekberg//

TvÄ jÀttar Àr starkare Àn en. :rolleyes:

surikatmamma//

Riktigt sĂ„ funkar det inte. Men ok, lite synd Ă€r det om dem. 😉

Postat

jaja skitsamma finns tusentals andra etiketter dÀr ute som gör musiken med kÀnsla och inte för enbart för cashen.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
jaja skitsamma finns tusentals andra etiketter dÀr ute som gör musiken med kÀnsla och inte för enbart för cashen.

Visst och mÀnger av de etiketterna samarbetar med Warner eller EMI pÄ ett eller annat sÀtt....

Postat

Visst och mÀnger av de etiketterna samarbetar med Warner eller EMI pÄ ett eller annat sÀtt....

StÀmmer, det Àr ju fördel för vissa sublabels helt klart.

Postat

StÀmmer, det Àr ju fördel för vissa sublabels helt klart.

...och de jobbar inte enbart för cash nÀr de har en "mamma" som gör det? :rolleyes:

Postat

Jag pratade med en nÀra vÀn som har god kontakt med Warner, och han sa det hÀr har varit pÄ gÄng i flera Är redan sÄ det Àr inget nytt, och att 34 miljoner kronor inte rÀcker pÄ lÄnga vÀgar, inte ens 34 miljoner dollar utan snarare 34 miljoner pund. Han sa ocksÄ nÄgot om att de inte fÄr gÄ ihop pga av att konkurensen kommer att försvinna helt totalt. Mindre bolag kommer helt enkelt itne ha en chans.

Men vi fÄr vÀl se vad som hÀnder.

Postat
Jag pratade med en nÀra vÀn som har god kontakt med Warner, och han sa det hÀr har varit pÄ gÄng i flera Är redan sÄ det Àr inget nytt, och att 34 miljoner kronor inte rÀcker pÄ lÄnga vÀgar, inte ens 34 miljoner dollar utan snarare 34 miljoner pund. Han sa ocksÄ nÄgot om att de inte fÄr gÄ ihop pga av att konkurensen kommer att försvinna helt totalt. Mindre bolag kommer helt enkelt itne ha en chans.

34 miljoner pund Àr betydligt mindre Àn 34 miljarder kronor som buden lÄg pÄ......

Att mindre bolag inte skulle ha en chans pÄ musikmarknaden om EMI och Warner gick ihop stÀmmer inte riktigt, dÀremot sÄ skulle Warner Emi fÄ en alltför dominerande stÀllning vilket skulle kunna vara konkurrenshÀmmande.

Postat

34 miljoner pund Àr betydligt mindre Àn 34 miljarder kronor som buden lÄg pÄ......

Att mindre bolag inte skulle ha en chans pÄ musikmarknaden om EMI och Warner gick ihop stÀmmer inte riktigt, dÀremot sÄ skulle Warner Emi fÄ en alltför dominerande stÀllning vilket skulle kunna vara konkurrenshÀmmande.

34 miljoner engelska pund Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ mer Ă€n 34 miljoner svenska kronor. För ca 13 kronr fĂ„r du ju 1 pund? För 34 miljoner pund fĂ„r du ungefĂ€r 450 mijoner svenska kronor. Eller tĂ€nker jag helt fel 😆

Jo jag kanske överdrev lite nÀr det gÀller att de mindre bolagen inte skulle ha nÄgon chans. Men det var iaf inte sÀkert att de skulle fÄ göra affÀren, eftersom det skulle vara konkurrenshÀmmande, precis som du beskriver.

Postat

34 miljoner engelska pund Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ mer Ă€n 34 miljoner svenska kronor. För ca 13 kronr fĂ„r du ju 1 pund? För 34 miljoner pund fĂ„r du ungefĂ€r 450 mijoner svenska kronor. Eller tĂ€nker jag helt fel 😆

Buden lÄg alltsÄ pÄ 34 MILJARDER kronor inte 34 miljoner....

Postat

aaa okej nu fattar jg sorry min förvirring. Jag har hela tiden menat miljader fast skrivit fel. DÀrav förvirringen jaja

Postat
Han sa ocksÄ nÄgot om att de inte fÄr gÄ ihop pga av att konkurensen kommer att försvinna helt totalt. Mindre bolag kommer helt enkelt itne ha en chans.

Yes, I know! Det har som sagt varit pÄ gÄng ett tag men de har fÄtt nej. Men nÀr Sony och BMG gick ihop sÄ fick EMI och Warner ny vind i seglen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.