Jump to content
Annons

Alesis M1 Active som stereohögtalare?


hugggge

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa ett par beg, Alesis M1 Active att använda som stereohögtalare till min lilla etta. Någon som har tankar om detta, då de ju egentligen inte är avsedda för detta. Jag kan absolut NADA om ljud så ha tålamod med min okunskap..;-)

Jag har dock blivit tipsad om dessa jämfört med att lägga en massa pengar på jättegolvare som är för mycket för mitt vardagsrum ändå (ca 25 kvadrat)

Måste jag tex sitta precis framför dem för att de skall låta ok, eller kan man placera dem på andra ställen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)

Alltså, det beror ju lite på vad du har för mål med din hemmaanläggning.

Party? Nah, då dunkar det nog för lite.

Finlyssna på musik? Kan nog funka riktigt bra. De e ganska raka, men lägg gärna till en sub för de lägsta frekvenserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par men det enda som jag "ångrar" är att jag inte gick på 8" för det är lite dålig botten i dem . hur som helst för referenslyssning så är det ju som Kjell Höglund säger: -"...Man vänjer sig"

Ha det

/Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Hmm, det här var inte lätt. Jag har blivit erbjuden att låna högtalarna först, så jag får väl lyssna in mig..

Är basen för klen kan man ju skaffa en sub senare.

Tror det är 50 Hz - 20 kHz +/- 2dB.

Man kan ju inte förvänta sig djupare bas i så små lådor.

Men provlyssna låter väl vettigt. Ska du hga dem hemma för nöjeslyssning är det ju vikigt att du gillar det du hör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder min dator som stereo hemma med hjälp av mina Tapco S5 och det fungerar alldeles utmärkt. Kan spela både högt och med bra tryck utan problem. Man ska inte stirra sig blind på siffror, låter det bra så är det bra.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...