Jump to content
Annons

www.search.sajt.org


Nexustwins

Recommended Posts

tjena, Byggde en söksida för att det var kul. Sidan samlar bara ihop de vanligaste motorerna på nätet. dvs att sidan inte är en söksajt i sig själv.

* säg vad ni tycker!

* ge förslag vad jag kan förbättra!

* ta ställningtill: skulle du valt min eller googels sida som startsida?

Ps. sidan är inte helt klar, därför jag frågar.

Adress: www.search.sajt.org

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Jag skulle inte valt din för att 1) den var jävligt långsam 2) bjuder inte på nåt slags mervärde eftersom den inte kör sökningen i alla sökmotorer och ordnar allt i EN enda lista enligt relevans.

Som det är nu är det ju bara en HTML-sida, som blir snabbare om jag gör en sök.html på min desktop, där jag dessutom kan modda in mina egna specialinställningar per sökmotor?

Alltså: koda en ordentlig motor bakom som ger riktigt mervärde. Vad de olika sökmotorernas användningspolitik sägerom det vet jag inte. Utseende var OK, för det var minimalististk. Kör på snabbare server.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska ha cred som ens frågar om man skulle valt din eller googles sida som startsida. 🙂

Hehe...

Ärligt talat är det väl inte många som har en sökmotor som startsida idag...

Inte om man upptäckt http://toolbar.google.com iaf.

Jag har upptäckt den förlänge sedan, bara det att jag alldrig använder den pga att jag glömmer bort att den finns där ... 😕.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa med Firefox är nästan att adressfältet blir en "I'm Feeling Lucky" om man inte skriver något www eller .com eller så. Sjukt smidigt.

Går nästan aldrig till google.com för att söka längre. Så varför skulle jag ha en sök"motor" som startsida?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Advanced search"

Du har stavat "Andvanced search" på sidan.

Opps, jaja, får väll fixa det. Tänk på att sidan bara är i sitt utväckligs stadie 😆.

[skämt]Vilket jag hoppas din stavning är också![/skämt]

Gillar din signatur SOund, tycker ni har en fin logga iaf. Kommer dock fortsätta använda google eftersom jag bara skriver g i adressfältet här i opera 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...