Jump to content
Annons

Nattmacka i bakgrunden


Recommended Posts

Annons

Kände en viss 80-talskänsla när jag lyssnade på det här, är det här som är slickt? :rolleyes: Jag vete fan men det påminner mig om något som jag hört förut. Inte själva låten men soundet. Säkert någon amerikansk storfräsare på 80-talet. Med lite sång skulle det formodligen bli mer intressant att lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha.. ja kanske det haha... 😕

Inte helt omöjligt då jag klassas som slicknörd.. :rolleyes:

Definitivt slick hissmusik kan man säga då hehe. Alla instrument är äkta vara (förutom trumloopen från BFD) för en gångs skull, så det var kul att gotta sig lite med "the real deal".

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Pazo

Tackar tackar haha.. 😛 men det är faktiskt inte en syntsax.. :rolleyes:

IDF

jaaaadu Jonas. Inte rätt där heller. Det är faktiskt inte nån mellotron heller!

Det är ett helt "vanligt" syntljud från SonikSynth 2. 😏

Hellpig

Tackar å bockar! 😄 Inte alltid lätt å kunna ge beröm för en genre man inte sysslar med själv så det tackar jag allra mjukost för 😎

Frizzle6

Njaaaae... Rederiet var väl kanske inte det första som slog mig haha 😛 men lite såpa kan det nog vara över det hela.. De har bra musiksmak di däringa såpaproducenterna hahha 😎

Lilleman

Finns det så höga hus..? :rolleyes: hehe.. sitter å försöker låta bli att gå ut i studion igen idag för att gnola vidare på ackordföljden för att ge det lite mer variation. Kanske man skulle spela den baklänges så man kan åka ner med hissen oxå 😛

EDIT: ojojojj... gillar jag smileys eller? MSN-skadad... 😛

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

ska försöka hitta det ljudet jag vill ha.. typ nåt mjukt moogljud tror jag att jag letar efter typ 🙂

en polaretill mig har en minimoog i extremt fint skick!! 🙂

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman

Finns det så höga hus..? 😳 hehe.. sitter å försöker låta bli att gå ut i studion igen idag för att gnola vidare på ackordföljden för att ge det lite mer variation. Kanske man skulle spela den baklänges så man kan åka ner med hissen oxå 😛

Nja, där jag bor finns det istället inga hissar...

När jag bodde i Belgrad på 9:e våningen fanns det hissar, däremot fungerade dom sällan...

Det är alltså ingen idé att sälja den till Belgrad... 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

IDF

Nej det äääär ju inte det ju.. 😛 Men nu finns det lite variation på stycket iaf 😆 Om din polare känner för att skänka sin MiniMoog så är jag inte den som e den haha 😛

johahl

Steely Dan minsann! hmm.. den kopplingen hade jag inte tänkt på själv direkt.. De är ju grymt bra hehe 😎 , men jag har svårt att komma på nån låt som den kan vara lik dock. Kan du ge nåt förslag så ska jag genast kolla upp det! =)

Mer arbetande bas? Kan du utveckla?

Lilleman

Hej du hejd,,, nu kan du flytta till Belgrad igen för nu har jag gjort en liten variation typ B-del eller nåt sånt.. 😄 Kanske man pallar med alla 9 våningar upp då? 😆

Här är den nya versionen med den berömda B-delen som jag inte pillat färdigt med än, men dock funkar rätt bra andå... 😆

Nattmacka v2

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

IDF

Nej det äääär ju inte det ju.. 😆 Men nu finns det lite variation på stycket iaf 😏 Om din polare känner för att skänka sin MiniMoog så är jag inte den som e den haha 😆

haha nä du!! jag nallar nog den först!! f.ö är den i mintcondition!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

IDF

Passa dig!! 😛 JAg kommer mitt på dagen när alla ljudtekniker sover och stjäl alltihop hehehe,,, 🙂

Drik

Men det äääär ju ingen sax har jag sagt hehe.. det är ett vanligt synt lead ljud. 🙂 Men visst kan du få en kram hehe.. 😳

På grund av allt tjöt om den så kallade saxen så kommer det snart att läggas RIKTIG sax på låten hehe.. ska bara göra klart den först 😆

Grahn

Sax på G som sagt. 😆 Hammond vet jag kanske en som kan fixa. hade inte tänkt på det faktiskt, men det var ju en kul idé måste jag säga. =) Lirar du jazzgura så får du gärna ge dig på ett försök 😆 Lite plock å gött e aldrig fel heller.. 🙂

chrickon

Äntligen en slickgosse som hittat låten med hehe.. 😛 Få se vad du tycker när den blir färdig hehe... 😎

Pöss på er alla! tack för fina kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

IDF

Passa dig!! 🙂 JAg kommer mitt på dagen när alla ljudtekniker sover och stjäl alltihop hehehe,,, 🙂

Drik

Men det äääär ju ingen sax har jag sagt hehe.. det är ett vanligt synt lead ljud. 😛 Men visst kan du få en kram hehe.. 🙂

På grund av allt tjöt om den så kallade saxen så kommer det snart att läggas RIKTIG sax på låten hehe.. ska bara göra klart den först 🙂

Grahn

Sax på G som sagt. 😛 Hammond vet jag kanske en som kan fixa. hade inte tänkt på det faktiskt, men det var ju en kul idé måste jag säga. =) Lirar du jazzgura så får du gärna ge dig på ett försök 😄 Lite plock å gött e aldrig fel heller.. 😛

chrickon

Äntligen en slickgosse som hittat låten med hehe.. 😛 Få se vad du tycker när den blir färdig hehe... 😎

Pöss på er alla! tack för fina kommentarer!

hahaha det ligger i ngt du säger där!! 😄

man jobbar bästnattetid!! förresten robban, jag hittar inte trumspåren vi spelade in i vintras!! kan du öppna ftp:n ngn dag??

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha det ligger i ngt du säger där!! 😄

man jobbar bästnattetid!! förresten robban, jag hittar inte trumspåren vi spelade in i vintras!! kan du öppna ftp:n ngn dag??

🙂

haha, har du redan slarvat bort dem? oki. ja ska se vad jag kan göra. Dår la rota fram skivan igen haha.. 🙂

Glad midsommar allihopa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jake the Rake (oregistrerad)

Låter riktigt bra. Byt dock ut saxen ( 🙂 ) mot ett mjukt "Pages-moogljud" som du själv var inne på... Då blir det ännu slickare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

kanske dubbar...? eller skiftar mellan sax å moog.. hmm... knepigt det där.

får se om jag hinner med det nästa vecka 🙂 midsommar nu ju!

få se om soniksynh 2 eler sampletank 2L har några goa moogljud. har lite svårt å hitta nåt bra..

EDIT: Glömde säga tack, Jake! 🙂

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Aorfreak,

Ackorden är lite för anpassade alá instruktionsboken på musikskolan i Växjö.

Man har hört detta förut. Du måste bli mer personlig och våga mer än att köra

det vanliga racet. Samma sak med ljuden. Idag finns det en uppsjö med samplingar och pluggar synthar och hej och hå, men här låter det lite för mycket Casios signaturmelodi. Det blir ingen nattmacka för mej. Jag väntar till frukost.

Våga mer och sluta anpassa dig till svenssons.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har aldrig gått högskola så tyvärr vet jag inte vad regelboken säger. detta är den musiken jag diggar å då blir det så liksom. första försöket någonsin på den stilen för den delen. kan inte spela ackorden på riktigt egentligen. inte rakt igenom iaf.

jag är slickmänniska. tänker inte byta ljud bara för att gå emot strömmen. men det är å andra sidan ingen färdig grej heller. bara skiss

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...