Jump to content
Annons

EZ drummer drag and drop i Cubase...


elmaco

Recommended Posts

Äntligen fått tag i EZ drummer, låter fantastiskt bra! Ett litet problem bara...varje gång jag "drag and drop":ar skapas ett nytt midispår som blocket hamnar på, och allting hamnar på samma startpunkt i vyn, drar jag samma komp 5 ggr får jag 5 midispår under varandra...Vad har jag missat för inställning? I flashdemon hamnar ju allting snällt på spåret och punkten dom drar det till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har samma problen som elmaco,men jag fattar inte vad tråden som Signert hänvisar till säger.Ska man behöva göra en ny template eller...?? och vad är midi 0 filer förnågonting? Det måste ju finnas någon inställning som går att göra.När jag var och fick en demo på 4sound så gick det ju fin fint att drag and drop till rätt midispår,han körde ioch för sig Nuendo men det borde ju fungera i Cubase SX 2 som jag kör. Någon som har en bra förklaring på hur inställningen skall göras.

//Nikkie

Link to comment
Dela på andra sajter

Då citerar jag sista inlägget i tråden ifråga:

Fick ett klargörande från supporten hos MI7:

"Däremot kan man "drag 'n drop":a in "type 0" midifiler i Cubase SX3 så att de hamnar efter varandra. Detta går tyvärr inte i SL3 eller SE3."

Själv använder jag SL3, så för mig förklarar det det hela. Använder ni SX3?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

Jag kör SX 2 precis som Joey, och "type 0" midifiler säger inte mig så mycket heller...ska testa EZ i SX 3. Är midifilerna type 0 eller ska man göra någon inställning för att dom ska bli det?

Link to comment
Dela på andra sajter

själv använder jag cubase sx2 och har inte 3:an liggandes som det verkar att andra har. Så jag får nog snällt godta problemet som denna tråd tar upp eller?

Frågan är varför man köper 3:an för att bara ha den liggande... 😠

"köper"

edit: 😛

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder EZD med uppdatering i Cubase sx2.

Efter några drag and drop så kommer det upp felmeddelande som ber mig att spara projektet under ett annat namn, typ minnesfel eller dyl.

Men jag har testat att bara stänga ner felmesset och köra vidare, det verkar funka ändå. Väldigt irriterande!

Så min fråga är om någon mer har detta problem? kanske det är en fix pågång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder EZD med uppdatering i Cubase sx2.

Efter några drag and drop så kommer det upp felmeddelande som ber mig att spara projektet under ett annat namn, typ minnesfel eller dyl.

Men jag har testat att bara stänga ner felmesset och köra vidare, det verkar funka ändå. Väldigt irriterande!

Så min fråga är om någon mer har detta problem? kanske det är en fix pågång...

Jag har SL3 och har råkat ut för det två gånger. Minns inte om det var före eller efter uppdateringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...