Jump to content
Annons

Hjälp med musikdator


Bass Jim

Recommended Posts

Hej hallå 😛

Jag skulle gjärna villja ha lite hjälp av någon med musikdator. Jag vill inom en viss framtid kunna spela in lite på min dator, men jag vill samtidigt kunna spela på den. Jag spelar rätt mycket Half life för det mesta.

Den dator jag har idag är en Fujitsu Siemens Scaleo 800s.

Intel Pentium 4; 1.8 GHz prosessor

512 MB ram

Msi 845 pro4 moderkort

Nvidia GeForce 3 Ti 200 grafikkort

Creative ljudkort.

Till och spela in så har jag tänt att skaffa en Mackie Onyx mixer och kanske ett nytt ljudkort.

Då undrar jag nu ifall min dator är tillräckligt bra för tillfället eller om jag behöver uppgradera den med något eller kanske till och med satsa på att köpa en ny.

Tack på förhand. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror ju helt på vad du ska göra. Men för normal inspelning räcker den gott och väl. Ska du köra mycket samplingar (som trummor tex) bör du nog slänga in 512MB RAM till. Ska du använda mycket mjukvarusynthar så får du kanske uppgradera processorn (även om den räcker ganska långt i det fallet med).

Men det är ingen panik. Kör på bara. Märker du att det tar emot så kanske det är dags att uppgradera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för hjälpen. Nu har jag en annan liten fråga, vilket inspelnings program rekomenderas? Jag har funderat på att skaffa Cubase SE. Finns det kanske till och med en tråd här på forumet som tar upp detta?

Ha det bra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...