Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

japp,

Har kommit till den punkten då det blivit fullt i racket. Platsbrist gör att jag inte kan tjakka ett till rack. Så nu måste jag byta ut mackie 1604 vlz pro bordet mot en helst en enhet hög 19" rackmixer.

I vår andra studio finns en Sony SRP-X100 samt en Samson pro control. Båda dessa gör sitt jobb bra men med några brister. I Sonyns fall är det brist på utgångar och bara RCA kontakt på stereokanalerna som gör den begränsad. Samsonenheten har bra med utgångar men inget XLR överhuvudtaget. Dessutom är den för litet och plåttrig.

Så vad är jag på jakt efter? typ Sony SRP-X100. Sonys SRP-X500, storebror, skulle funka perfekt men är sjukt dyr. 2700 dollar typ.

Jag behöver alltså ett hett tips på en bra smidig rackmixer, helst inte högre än 2-4 HE.

minst 2 stereoutgångar varav en XLR och minst 2 XLR ingångar.

/E

Annons
Postat

jo, jag vill ha en mixer. Detta för att jag har 3 typer av lyssningar och 3 källor. Blir sånt meck annars.

Jag har nu beställt Alesis MMR12 mixern. Går lös på strax under 3 lök. kommer att bli prima!

Postat
jo, jag vill ha en mixer. Detta för att jag har 3 typer av lyssningar och 3 källor. Blir sånt meck annars.

Inte med ett RME HDSP-kort, där man kan routa och mixa monitorlyssning kors och tvärs, precis hur man vill - utan latency... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.