Jump to content
Annons

Recommended Posts

R_ett (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har läst igenom allt jag kan hitta i forumet och i manualen om Cubase "recording device".

Hur jag än bär mig åt så får jag ingen insignal från min mic (som f.ö fungerar utmärkt i Cool Edit).

Ljudkort: Maya44 MKII

Program: Cubase SX 3

Har rätt Maya asio driver vald. Testat att in ligger på left och därefter valt det som inspelningkälla i channel setup. Kollat att ingen volym står på noll (F3) o.s.v Fortfarande ingen signal in. Både midi och uppspelning fungerar perfekt.

Känns som ända förklaring att något skulle vara mutat, men var isf? Finns säkert nån inställning som jag missat, någon som sitter på rätt svar?

Tack på förhand...

/C

Annons
Postat (redigerat)

Är ingångarna aktiverade i Device Setup...?

Det kanske också kan finnas någon inställning i ljudkortets egen kontrollpanel/mixer.

Kom att tänka på att vissa ljudkort fungerar lite skumt med Direct Monitoring aktiverat. Du kan kanske testa utan den funktionen och se om det hjälper...

Redigerat av Claes
R_ett (oregistrerad)
Postat

Alla ingångar är aktiverade (eller tror det, står "yes" efter varje kanal) Testat lite olika varianter på ljudkortets egna mixer utan resultat. Tror problemet ligger i Cubase.

Postat

Använder du Maya-kortet då du spelar in i coolEdit också? Eller använder du ett annat ljudkort? Vad är det för mic?

R_ett (oregistrerad)
Postat

Har inaktiverat moderkortets ljudkort, använder bara maya kortet oavsett program. Det är en Röde nt1000 och en vtb1 preamp, men hårdvaran är det inget fel på.

R_ett (oregistrerad)
Postat

Löste problemet...

Gick in i vst connections (F4) och ingsåg att jag valt fel "left" input.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.