swefox Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 Hejsan forumet! Är sprillans ny sonar 4 användare, har aldrig använt liknande program förut. Nå, sedan en vecka är jag lycklig ägare till en liten Marshall förstärkare (CDR15) samt en Ibanez gitarr. Naturligtvis vill jag spela in mitt gitarrplågande. Fick tips om olika program och tyckte Sonar verkade bra. Så efter lite pill fick jag gitarren att synas och höras i Sonar, rippar en låt ifrån en cd för att lägga på min gitarr med denna låt. MEN, när jag spelar upp den rippade låten (mp3) och gitarren låter det inte så bra. Låter som om det ligger ett eko på allt (kort, snabbt eko) och ljudet är väldigt lågt, dovt Har kollat inställningar för Sonar och tror mig vara ok där. Skulle tacksamt ta emot hjälp. Min dator; P4 1.6GHz, 1 gig ram 1 60Gb disk, 1 120Gb disk, dvd brännare C-Media inbyggt ljudkort med de senaste som finns uppdaterade drivrutiner. Lev väl Anders /FoX
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 Latens. Sånt är livet med inbyggda ljudkort. Nån kommer att rekommendera asio4all kanske, men jag rekommenderar nytt ljudkort. Nåt billigt 2-kanalers blir bra, fast också begagnat.
swefox Postat 9 juni 2006 Trådstartare Postat 9 juni 2006 Oki! Tackar för det snabba svaret. Hmmm, fick skattepengar idag, kanske man skulle... (springer iväg från jobbet med ett pillemariskt leende). Anders.L /FoX
DrHans Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 Latens. Sånt är livet med inbyggda ljudkort. Nån kommer att rekommendera asio4all kanske, men jag rekommenderar nytt ljudkort. Nåt billigt 2-kanalers blir bra, fast också begagnat. Låt då mig bli den som rekomenderar räven att köra med asio4all drivrutiner 😄 Nä köp nytt ljudkort. Så foX, hur går det med jongleringen?
swefox Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Jo tack doktorn, det blev lite genant. Jag gick åstad och köpte mig ett ljudkort. Men när jag kom hem upptäckte jag i settings>audio>advanced att det finns en drivarvariant jag inte provat; MME (32bit). Eftersom jag är novis på detta vet inte jag om dessa drivar är bra eller suger åsna, men det funkar! Nåväl, när jag orkar skall jag ändå byta det förb... ljudkortet. Köpte ett Soundblaster Audigy för 300 spänn, får se om det blir bättre. Jag vet att detta inte är ett high end kort men just nu känner jag inte för några större invseringar. Inspelningen blev för att vara fisrt attempt helt ok enl. mig själv. Lev väl alla. Anders /FoX
DrHans Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Jo tack doktorn, det blev lite genant. Jag gick åstad och köpte mig ett ljudkort. Men när jag kom hem upptäckte jag i settings>audio>advanced att det finns en drivarvariant jag inte provat; MME (32bit). Eftersom jag är novis på detta vet inte jag om dessa drivar är bra eller suger åsna, men det funkar! Nåväl, när jag orkar skall jag ändå byta det förb... ljudkortet. Köpte ett Soundblaster Audigy för 300 spänn, får se om det blir bättre. Jag vet att detta inte är ett high end kort men just nu känner jag inte för några större invseringar. Inspelningen blev för att vara fisrt attempt helt ok enl. mig själv. Lev väl alla. Anders /FoX Kan du lämna tillbaks det? Soundblaster är inge vidare till musik. Kolla på wtt Audiophile2496. Du måste gå till en musikaffär när du köper ljudkort inte en dataaffär. Frågar igen: Hur går det med jongleringen? Trollat nått? Ätit nå socker? ( Eller finns det många Anders som kallar sig FoX )
swefox Postat 7 september 2006 Trådstartare Postat 7 september 2006 Hejsan igen forumet. Skulle bara tacka för de råd och tips jag fick på min tidigare fråga. Jag gick så småningom åstad och köpte mig ett E-MU 0404. Verkar väldigt bra för det jag tänker göra dvs lite inspelat gitarrplågande för mitt eget höga nöjes skull. Återkommer senare ev. med prov på tormentandet. Däremellan har jag upplevt en "fin" hårddiskkrasch (får jag säga det själv är jag rätt jävlig; fick tillbaka allt av värde ; ) ). Nä, jag jonglerar inte annat än med 70cm käppar och diverse andra tillhyggen i min träning; Kali-Sikaran (filipinsk kampsport) och Wing Chun kung fu. Lev alla. /FoX
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.