Jump to content
Annons

Vilken trancesynt ska jag köpa?


DjRymd

Recommended Posts

Annons

JP 8000 är kanon för leads, men det är också den enda saken som är riktigt bra med den. Virus C kan också göra bra leads, plus har större användningsområde eftersom den kan emulera så extremt många syntestyper, plus att den har kanonbra effekter (som du också kan använda med andra ljudkällor) och en grym arpeggiator.

Så om du bara ska ha en synt så skulle jag helt klart satsa på en Virus C, helt sjukt bra synt. Vill du ha två så skulle jag plocka på en JP8000 me 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Waldorf Q e kanon för trance också, kan mycket väl tänka mig att den funkar lika bra som Virus.

Vengeance soundset för Virus C:

http://www.soundwizard.de/Sounds/www.venge...l%20Schleis.mp3

Vengeance soundset för JP8000:

http://www.soundwizard.de/Sounds/www.venge...l%20Schleis.mp3

Vengeance soundset för Waldorf Q:

http://www.soundwizard.de/Sounds/www.venge...l%20Schleis.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp min Novation K-station. Den är oumbärlig för trance och tar inte så mkt plats!

3500:- vill jag ha för den.

Skicka ett pm om du är intresserad.

Är inte det en v-station i hårdvara?

Efter att ha lyssnat på driks länkar skulle jag däremot slå till på en waldorf microQ utan att fundera.. Tack för synpunkterna alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp min Novation K-station. Den är oumbärlig för trance och tar inte så mkt plats!

3500:- vill jag ha för den.

Skicka ett pm om du är intresserad.

Är inte det en v-station i hårdvara?

Japp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp min Novation K-station. Den är oumbärlig för trance och tar inte så mkt plats!

3500:- vill jag ha för den.

Skicka ett pm om du är intresserad.

Är inte det en v-station i hårdvara?

Efter att ha lyssnat på driks länkar skulle jag däremot slå till på en waldorf microQ utan att fundera.. Tack för synpunkterna alla.

En liten varning dock, har inte testat än, men jag köpte soundset för microQ, och där står det:

Please remember:

All sounds are programmed and optimized for a Q-Desktop/Keyboard. Sounds will sound different on a MicroQ

and even more different on the Terratec Komplexer!

If you use Komplexer, please use the included Wavetable sets.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Köp min Novation K-station. Den är oumbärlig för trance och tar inte så mkt plats!

3500:- vill jag ha för den.

Skicka ett pm om du är intresserad.

Är inte det en v-station i hårdvara?

Efter att ha lyssnat på driks länkar skulle jag däremot slå till på en waldorf microQ utan att fundera.. Tack för synpunkterna alla.

En liten varning dock, har inte testat än, men jag köpte soundset för microQ, och där står det:

Please remember:

All sounds are programmed and optimized for a Q-Desktop/Keyboard. Sounds will sound different on a MicroQ

and even more different on the Terratec Komplexer!

If you use Komplexer, please use the included Wavetable sets.

Svar på gammalt inlägg, men ändå...

Det är inte så väldigt stor skillnad på Q och microQ, men visst kan det bli en viss skillnad. Den största är väl att det finns nån mer filtertyp i storQn...

Men för de priser som microQn går för nu, tycker åtminstone inte jag att det finns nån anledning att tveka. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma !!

Äger själv Virus A,C, och en TI !! (jag vet)

Vad ska man säga, dom talar för sig själva !!

Precis som Dirk skriver/släng in Vengeance Soundset och saken är BIFF !!

(proddar själv mel trance)

/Cience.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Exaroz (oregistrerad)
Funderar på nån av dom vanliga; virus c, roland jp-8000 och waldorf Q. Ska framför allt ha den till leads.. Nån som har erfarenhet och synpunkter?

virus eller waldorf 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Penta_P (oregistrerad)

Det beror på vilket sound man söker. Generellt kan man väl säga att Virus-syntharna är "bättre" än både JP'n och Q.

Men å andra sidan, JP'n kan göra riktigt sköna pads och tjocka unisona leads tack vare sin hypersaw funktion...

Waldorf ligger enligt min mening några steg efter Både Virus och JP'n om man vill göra trance.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...