Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis fått låna drumagog av en god vän för att försöka rädda ett projekt med usla trummor. Han hade ett samplingkit med några halvschysta ljud. Men jag skulle gärna vilja använda mina pukor från DFHS. Jag såg att Majken i en annan tråd, bl.a. om att man kunde skapa midifiler från drumagog och på så sett använda DFHS samplingar. Problemet är bara att jag inte hittar hur jag ska gå till väga.

Eftersom jag endast lånar programmet så har jag ingen manual jag kan läsa mig till allt i. Så om någon vet hur man gör får ni gärna dela med er 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Alltså Drumagog har en midi output (tror den måste aktiveras), så du kan sätta DFHS efter drumagog bara så spelas ljuden upp i DFHS istället. Alternativt kan du ju routa midi-signalen till ett nytt spår på sequensern. Hur du gör det beror på vilken sequenser du använder. Vissa har inbyggt stöd för det, andra har det inte.

Manualen finns för övrigt som en PDF. Den borde hjälpa dig med allt du behöver veta.

Redigerat av rainydays
Postat

Okej tack för hjälpen 🙂

Postat (redigerat)

Hmm sitter nu här och läser i instruktionerna, och jag har aktiverat midi-out i drumagog och skapat ett midispår med drumagog som midi-in och DFHS som midi-out. Jag har även ställt in pukan jag vill ska triggas genom DFHS på C3 precis som drumagog, ändå händer det ingenting.

Måste man på något sett spela in ett midispår genom drumagog så att informationen sparas som ett midispår. Just nu har jag ju ett tomt midispår. Men det står inget om detta i instruktionerna så jag är tveksam.

Vad menas också med "Also choose the appropriate midi output port (if you're sending MIDI to a virtual instrument, such as BFD, choose BFD"

Det känns som om det kan ha något med det att göra? Men jag förstår inte riktigt vad de menar.

Redigerat av Exil
Postat

Hmmm ingen som använder drumagog och triggar genom BFD eller DFHS?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.