Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett problem vad gäller inspelning av trummor.

Jag har ett M-Audio Delta 1010LT Och en Yamahamixer. Jag skulle prova att spela in lite trummor och kopplade 2 mickar som överhäng till mixern. Sen kopplade jag en varsin mick till mickrofon ingångarna på ljudkortet. En mick till kaggen och en till virveln. Sen uppstod problemet. Mickarna som jag kopplade till mixern var det inga problem att få att låta bra, men mickarna som jag kopplade direkt till ljudkortet tar in aldeles för stark signal. Jag har ställt in lägsta inputen i ljudkortsmixern. -10dBV, samt dragit ner "Inmput Signal Levels" till noll. Och när jag tittar på kanalerna i mitt inspelningsprogram (Cubase) Så ser signalen bra ut. Men när jag sen spelar in och lyssnar så distar kaggen och virveln i alla fall. Man ser tydligt på ljud filen också att den är överstyrd.

Vad ska jag göra?

Skulle det gå att koppla in en BOSS pedal-kompressor (eller en vanlig dist-pedal) mellan micken och ljudkortet? Om jag köper 2 XLR-tele adaptrar. Och sedan drar ner level på pedalen för att få lägre in-signal? Eller behöver jag ha en bättre mixer eller en kompressor? Vore tacksam för lite billiga tipps isåfall.

Mycket tacksam för svar.

MVH

Daniel

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.