sixties Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 (redigerat) Har laddat hem några orgelplugg demos för att testa men det kommer inget ljud när jag valt dem som vsti på midi spåret i cubase. Phibes (gratis orgel plugg) som jag brukar använda funkar men inte någon av de övriga. nån som vet vad jag ska göra för att få ljud? tipsa gärna om andra bra orgelpluggar. som har bra hammond, Farfisa eller Vox ljud. Redigerat 3 juni 2006 av sixties
FredrikMikaelsson Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 (redigerat) på B4 måste du välja kanal 1 2 eller 3! Då kommer det ljud 😄 asså till vänster där du väljer instrument o grejer... eller du kanske inte använder cubasis? Redigerat 3 juni 2006 av FredAsp
sixties Postat 3 juni 2006 Trådstartare Postat 3 juni 2006 har testat chn:1,2,3 nu och det är ingen skillnad. dock hörs demo pipet var 10:e sek. frå alla pluggarna men inte orgel ljudet, men det gjorde det innan också.
sixties Postat 4 juni 2006 Trådstartare Postat 4 juni 2006 testade att lägga in pluggen under "send" på midispåret också och då fick jag ljud.
martinm Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 ORGANized tycker jag är bra donationware för hammondljud 🙂 http://www.soundfonts.it/?a=read&b=13
Signert Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 testade att lägga in pluggen under "send" på midispåret också och då fick jag ljud. Låter märkligt. Orkar inte försöka förstå, men här har du ett till tips om en bra gratis B3-emulering: Rumpelrausch Täips AZR3
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.