Jump to content
Annons

En folklåt


Recommended Posts

LÅTNAMN: Darker

ARTIST/GRUPP: Emil Brynge

GENRE: Folk

LÅTLÄNGD: 3.50min

KOMPOSITÖR: Emil Brynge

PRODUCENT: Emil Brynge

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 3.52MB

STATUS: Färdig demo

En låt från min EP. Om ni har lyssnat, skriv gärna en kommentar. Jämför gärna ljudkvaliteten också, med denna och den andra. Jag tror att det är bättre på denna.

Darker.mp3

Redigerat av emil_brynge
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Emil Brynge.

Du har ju inte fått så många kommentarer,så här har du min.Lyssnar man så skriver man - det borde vara lag på det 😄

Lyssnar på din låt,mycket vackert..Bra sång(men kanske lite hög i förhållande till gitarren) Snyggt gitarrlir!

Summa sumarum: I denna genre 4.9 mickstativ av 5 möjliga! Sänker du sången så sparar jag denna,,och då blir det givetvis full pott! Själva ljudet på guran över låter jag till någon gitarr fantom..Kanonlåt!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

THej Emil Brynge.

Du har ju inte fått så många kommentarer,så här har du min.Lyssnar man så skriver man - det borde vara lag på det 😄

Lyssnar på din låt,mycket vackert..Bra sång(men kanske lite hög i förhållande till gitarren) Snyggt gitarrlir!

Summa sumarum: I denna genre 4.9 mickstativ av 5 möjliga! Sänker du sången så sparar jag denna,,och då blir det givetvis full pott! Själva ljudet på guran över låter jag till någon gitarr fantom..Kanonlåt!

MVH

Harmonica mike

Åh Harmonica Mike! Min trogna första kommentator och isbrytare! 😎

Tack så mycket! Det var väldigt bra betyg. Jag skulle kunna sänka sången eftersom jag har filerna på datorn, men jag funderar på att vänta med det tills jag spelar in nästa nån gång i sommar. Återigen tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att det brusar så mycket. Men återigen, bra låt (och naken sång 😄 ).

Bra, bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😄 Tack tack!

Jepp, inga kläder här inte. 😎

Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass?

Link to comment
Dela på andra sajter

skön gura. bra röst. texten funkar, men är inte outstanding. Skulle kanske vilja ha lite stämmor på vissa partier men det är bara min åsikt. bra jobb

tack! det med stämmorna är nog en smaksak. just nu har jag ingen låt där en stämma hade passat, tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😮 Tack tack!

Jepp, inga kläder här inte. 😮

Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass?

Jag tror det är ljudkortet som är kass. Eller det borde vara det, för det är ljudkortet som kom med datorn när man köpte den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😮 Tack tack!

Jepp, inga kläder här inte. 😮

Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass?

Jag tror det är ljudkortet som är kass. Eller det borde vara det, för det är ljudkortet som kom med datorn när man köpte den.

Hehe... ja, då är det nog ljudkortet. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😕 Tack tack!

Jepp, inga kläder här inte. 😳

Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass?

Jag tror det är ljudkortet som är kass. Eller det borde vara det, för det är ljudkortet som kom med datorn när man köpte den.

Hehe... ja, då är det nog ljudkortet. 😳

Ja förmodligen 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra, avskalat och enkelt men ändå väldigt snyggt. Låter lite som nick drake (har du originalstämning?) Skulle gärna höra den här låten med lite mer instrument, lite stämningsfullt blås i bakgrunden och ett piano som kommer in mot slutet för att stärka låten? Bara idéer, men jag tycker om låten i alla fall 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra, avskalat och enkelt men ändå väldigt snyggt. Låter lite som nick drake (har du originalstämning?) Skulle gärna höra den här låten med lite mer instrument, lite stämningsfullt blås i bakgrunden och ett piano som kommer in mot slutet för att stärka låten? Bara idéer, men jag tycker om låten i alla fall ☺️

Tack så mycket! Nick Drake är min absoluta favorit. Jag tänkte faktiskt spela in låtarna med band i sommar, så det kan nog bli så. Dock inte blås tror jag, men piano och kanske lite stråkar (kanske nån stämma också).

Återigen tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter lite burkigt helt enkelt.

låten håller ihop och du framför den helt ok. vet inte om det är rumsklang som är inspelad? hur fungerar det med en gnutta av något större reverb på sången? det kan öka närvaron i gitarrljudet.

bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

oj fyf*n va bra låt! Skön gitarr gllar soundet, lite av ett Graham Nash sound sången är gydomlig vacker text underbar malodi! När du släpper skiva så e jag först på köpa!

Bra jobbat !! Tummen upp

Link to comment
Dela på andra sajter

oj fyf*n va bra låt! Skön gitarr gllar soundet, lite av ett Graham Nash sound sången är gydomlig vacker text underbar malodi! När du släpper skiva så e jag först på köpa!

Bra jobbat !! Tummen upp

Tack!!! Jag ska göra världens specialutgåva till dig isåfall! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

oj fyf*n va bra låt! Skön gitarr gllar soundet, lite av ett Graham Nash sound sången är gydomlig vacker text underbar malodi! När du släpper skiva så e jag först på köpa!

Bra jobbat !! Tummen upp

Tack!!! Jag ska göra världens specialutgåva till dig isåfall! 😠

haha perfekt:D gillat allt du gjort hittills!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade varit producent hade jag varit lycklig att få leka med denna låt. Gitarren och sång hade fortfarande fått vara i centrum. Men jag hade provat med ak. bas som smyger med och träder fram lite tydligare under de mer rytmiska partierna. En sparsmakat spelad cello som färgar lite under versen. Kanske en flöjt tonat fram där sången har uppehåll. En kvinnoröst som kommer in och blandas för att sedan dra sig tillbaka.

Kanske skulle det ändå sluta med att det blev sång och gitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

me like! Vlka goa harmonier! Sen så är inspelningen lite si o sådär som sagt, men jag vill höra mera av dig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt med skön känsla! Men som sagt lite brusig och burkig.

Nu är det inte mycket man kan göra åt en MP3-fil kodad i 128 Kb/S men låtar jag gillar brukar jag snabbköra genom Wavlab ett varv för att få dom lite mer som jag vill.. Så gjorde jag även med din låt.. En liten snabbis bara.. Tyckte det blev lite varmare i alla fall..

Här är filen: http://dorotea.tv/robban/musik/darker_lofi_remastr.mp3

Verktyg:

Wavleab, ->Waves X-noise (lite lätt brureducering)->Spectralizer (för att få tillbaks lite gnista som går förlorat i MP3 kodningen)->Voxengo Tubeamp (för lite värme) som avlutades med en rendering i Waves L2. Lätt limitering bara..

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

This is music!

?ven om inspelningen l?mnar en del ?vrigt att ?nska....

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt med skön känsla! Men som sagt lite brusig och burkig.

Nu är det inte mycket man kan göra åt en MP3-fil kodad i 128 Kb/S men låtar jag gillar brukar jag snabbköra genom Wavlab ett varv för att få dom lite mer som jag vill.. Så gjorde jag även med din låt.. En liten snabbis bara.. Tyckte det blev lite varmare i alla fall..

Här är filen: http://dorotea.tv/robban/musik/darker_lofi_remastr.mp3

Verktyg:

Wavleab, ->Waves X-noise (lite lätt brureducering)->Spectralizer (för att få tillbaks lite gnista som går förlorat i MP3 kodningen)->Voxengo Tubeamp (för lite värme) som avlutades med en rendering i Waves L2. Lätt limitering bara..

🙂

fan vad mycket bättre det blev 🙂, tycker jag iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...