Jump to content
Annons

Orgel Power - Poor Leland


Recommended Posts

LÅTNAMN: Poor Leland

ARTIST/GRUPP: Orgel Power

GENRE: Orgel/Instrumental

LÅTLÄNGD: 1:59

KOMPOSITÖR: Anders

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,57 MB

Färdig demo

Tänkte vädra en låt från mitt projekt Orgel Power. Gör en del orgelbaserade små låtar. Den här är en stillsam historia fast med rätt ettriga trummor. Kanske lite låg volym på mixen, men va fan, alla klagar ju på loudnesskriget.

Så: is this anything? Vad kan förbättras och hur?

Orgel_Power___Poor_Leland.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar skarpt ljudet på orgeln. Håller med om att trummorna spelar lite på orgelns bekostnad. Trummorna är lite för kraftfulla för att jag skall lyssna på dom som om det vore ett jazzkomp, nu blir det nån sorts fusion-lir som jag tycker krockar lite med den övriga musiken. Några skumma voicings på några ställen. Fräckt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdez: Ja, trummorna är ju i princip samma hela låten. Kanske man skulle satsa på lite variation.

yessongs: Förstår vad du menar, men jag gillar att trummorna bryter av rejält. En rätt stillsam, men lite udda, fallande melodislinga och febriga trummor. En svettig man med maracas och folkölsburk dansar spastiskt.

Jag är lite ute efter samma känsla som i partaja-med-illern-Göran-låten.

Vad är voicings förresten?

Strongo & Danabacken: Thanx dudes.

Link to comment
Dela på andra sajter

En rätt stillsam, men lite udda, fallande melodislinga och febriga trummor. En svettig man med maracas och folkölsburk dansar spastiskt.

😆 då har du lyckats!

blev en riktigt glad låt med den bilden framför sig...

skönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...