Jump to content
Annons

Lyssna igenom innan mastring..


Richie76

Recommended Posts

Tjabba!

Håller på att bli färdig med några låtar som jag pulat med fram å tillbaka under ett bra tag. Eftersom jag inte har stenkoll på vad jag sysslar med så skulle jag gärna vilja låna ett par erfarna öron innan en kompis ska mastra grejorna.. Har legat uppe med låtarna på demosidorna å vill inte vara jobbig å lägga upp dem igen. 😕

Rikard

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Äh det fixar du själv. Ge det några dagar innan du lyssnar igen. Och när du gör det så lyssna med väldigt låg volym. Gärna när du har vaknat på morgonen, tagit en dusch och käkat frukost och samlat dig. DÅ sätter du dig ner. Titta inte på dina högtalare eller skärmen, stäng av den och stirra it i tomma intet. Lugna ner dig och trycker på play och lyssnar, på låg volym. MEN lyssna igen hela låten INNAN du börjar bli förbannad på din mix. Lyssna igen. Dra på volymen å gå därifrån. Lyssna från en annan del av rummet. Bränn ner låten på cd, gå ut i bilen och lyssna. Låna polarens stereo osv. Sen så kommer du säkert på att det är nog fan bra som det är. 😕

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...