Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå

jag har problem med BFD 1.5.0.31. Samplingarna spelas inte till slutet vilket särskilt hörs i cymbaler som klipps av.

Testade att uppdatera till 1.5.0.39 men då går programet inte att öppna utan jag får upp ett felmeddelande om "runtime error". Är det ngt i WindowsXP som fattas eller är det ett problem i BFD? (Har inget nät på den datorn så jag kan inte kolla det på Windows update)

tack

Annons
Postat

Hallå, när du försökte uppdatera hade du updateringen på en cd eller låg den på dhårddisk?

Om den ligger på cd så kan den inte installera eftersom den måste packa upp sig själv först och det kan den inte göra då den vill skriva info till samma enhet.

Isåfall kopiera över den till hårddisken.

Kom på att det kanske var problemet med mitt UAD kort och inte alls med BFD.

Blir lite osäker.

Dom avhuggna samplingarna kan bero på ett minnesparande alternativ som man kan bocka av och till i BFD. I fönstret längst upp till höger finns det ett alternativ som jag inte kommer ihåg i huvudet vad det heter. Men det borde väl stå något i stil med read only from ram eller något med ram iallfall.

Om den rutan är förbockad så bocka av den.

Hoppas nått hjälpte, låt mig gärna veta

Postat
hallå

jag har problem med BFD 1.5.0.31. Samplingarna spelas inte till slutet vilket särskilt hörs i cymbaler som klipps av.

Testade att uppdatera till 1.5.0.39 men då går programet inte att öppna utan jag får upp ett felmeddelande om "runtime error". Är det ngt i WindowsXP som fattas eller är det ett problem i BFD? (Har inget nät på den datorn så jag kan inte kolla det på Windows update)

tack

Jag vet många av mina vänner som har haft precis samma problem. Jag vet ej om de har löst det, men jag kan fråga.

Men det borde ju ha nånting med processorn på något sett, eftersom den inte orkar spela upp hela samplingen. Men det kan också vara nån inställning i BFD.

Jag hör av mig när jag pratat med mina vänner som använder BFD.

Postat
Hallå, när du försökte uppdatera hade du updateringen på en cd eller låg den på dhårddisk?.......

Dom avhuggna samplingarna kan bero på ett minnesparande alternativ som man kan bocka av och till i BFD. I fönstret längst upp till höger finns det ett alternativ som jag inte kommer ihåg i huvudet vad det heter. Men det borde väl stå något i stil med read only from ram eller något med ram iallfall.

Om den rutan är förbockad så bocka av den.

Hoppas nått hjälpte, låt mig gärna veta

tack

från hårddisk

jag tycker att jag har kollat överallt om det finns ngt jag kan bocka av eller i men inte hittat ngt men jag ska kolla igen 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.