musik (oregistrerad) Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 (redigerat) Hej! Jag beställde en synt för 4.5 vecka sedan. Den skulle ha kommit in senast i slutet av april. Fick besked denna vecka att den kommit. Men då visade det sig att den stod upplockad med strömsladden i, med vissa rattar vridna åt olika håll och med en del damm på höger sida bredvid högsta C. Dealen var att den skulle vara ouppackad. Eller egentligen var det så att det skulle kommit in 2 ex, varav ett var till butiken och ett ex till mig. Leverantören kunde inte heller svara på riktigt varför det inte kommit in 2 ex. Att få in ett andra ex (till mig) skulle dröja till sista juni! Idag fick jag två förslag. Förslag 1: Antingen låna hem den synth som kommit och byta den mot det ex nr 2 (som är min), när det väl kommer in. Plus att få en gigbag soft original på köpet (värde 740-995 SEK) (p.g.a. den miss som blivit...). Förslag 2: Inte göra något annat än att vänta på mitt ouppackade ex som kommer in runt sista juni, alltså om ytterligare 6 veckor! Nu undrar jag, kan man tänka sig ett Förslag 3? Att jag väntar tills den sista juni förvisso, men att jag även då får gigbagen på köpet, plus eventuellt något ytterligare, som t.ex. en volympedal, axelband för ak gitarr, kablar eller något? Jag tycker inte det är orimligt - vad tycker ni? Om jag ska få nåt på köpet (softcase original) värt (740-995 SEK (beroende på var man kollar in deras sidor)), för att det dröjt 4.5 (när det var sagt 1.5 vecka) och det dessutom var så att de bara fick in ett ex, som ju blev uppackat, så borde ju en väntan på 4.5+6=10.5 veckor minst ge mig original softcase:t också, eller?! Men jag är osäker på om det blir så... Att få låna hem det första exet tills "min" kommer in var ju en fin gest, men jag är tveksam, då har ju jag ansvaret för den under tiden. Ska de då sälja den för samma pengar efter 6 veckors användande?? Ska de dessutom inte kunna visa upp modellen i affären på hela den tiden, ifall fler vill beställa. Det verkar lite fel. Har full respekt och förtroende för butiken. Blir nog fler framtida köp där. Frågan är bara hur jag ska svara på de ovannämnda förslagen. Tvekar. Plusinfo: Egentligen vill jag ha ett hard case, för säkerhetens skull, även om det tynger ned portabiliteten med 5 kg till och kostar 200% mer. 😠 :musik Redigerat 19 maj 2006 av musik
Umemagnus Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 ta deal 1, det är väl musikaffären som inte har kunnat hålla vad dom lovat, och vad dom sen säljer sin "beggade" synt för, är väl inte intressant för dig? Ska du bara ha den ståendes hemma under tiden du lånar den, så är det väl inga problem med ansvarsbiten? Jag skulle då tagit 1:an. Om du inte väntar tills din riktiga kommer och lyckas att deala till dig lite extraprylar..
musik (oregistrerad) Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Hej! Tack för svaret. De flesta normala människor hade nog valt Förslag 1. Hela denna sak får mig att reflektera över en sak. Ta detta med gitarrer! Hur många gånger är det så att affärerna bara har inne ett enda ex av varje modell de har? Nästan alltid skulle jag vilja säga. Ändå säljs gitarr efter gitarr. Och alla är egentligen demos... Har ni tänkt på det? 😳 :musik
D Vibe Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Kan du inte pruta på priset och ta demoexet då? Det är väl ändå en helt ny enhet iallafall?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.