tapeworm (oregistrerad) Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Hej hej. Är väldigt ny inom FL Studio och har ett litet dilemma just nu. Det är nämligen så att jag har lagt in en sample (pianospel) som funkar perfekt. Det är dock för versens del. Sen har jag ännu en sample som är för refrängen. Grejen är som så att då jag lägger in första samplen så måste jag ändra takt och beat så att låten anpassar sig till den. Om jag då ska lägga in ännu en sample, hur gör jag då för att det inte ska påverka låten i helhet? Och kunna fungera utan att behöva ändra takt och beat. Är det ens möjligt? Jag använder mig av FL Studio, och för att klippa samples kör jag Cool Edit Pro. Tack på förhand.
Cloudsurfer Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Du kan pröva att öppna en 'Slicer Channel' och dra in ditt sample i den, där cuttas samplet upp i olika delar, samt att du kan ändra tempot.
Prospeed Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Har du fixat till dessa samples så dem är wavefiler när du lagt in dem i FL?
tapeworm (oregistrerad) Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 Ja, det är .wav-filer. Ska testa klippa upp i fruity loops. Kan man använda olika delar av samplet då? Tack för svaren.
Cloudsurfer Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Ja, det är .wav-filer. Ska testa klippa upp i fruity loops. Kan man använda olika delar av samplet då? Tack för svaren. 😆 ja man kan använda olika delar av samplet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.