Jump to content
Annons

Ny (tung) metall från Onerous Task


Recommended Posts

LÅTNAMN: Noname

ARTIST/GRUPP: Onerous Task

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 6.44

KOMPOSITÖR: BMG

PRODUCENT: BMG

EV. MEDVERKANDE: BMG

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 6,13 MB

STATUS: Ska in med sång ... finns någon som vill sjunga ??

LÅTLÄNK:

Lite nytt från Onerous Task!

Kommentarer.... 😏 Hur låter det ?? Nån som vill sjunga ?? 😛

Började som lite lek för att hitta ett sound.... det blidde en låt 😏

Onerous_Task___noname_128_060523.mp3

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det låter bra kort sagt 😳 borde väl inte vara så svårt att hitta nån som vill sjunga. Skulle gärna testat själv men klarar nog inte vad som krävs i den här gengren desvärre. Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

En får tacke 😉 Mer kommentarer, hur låter mixen ??? Vore kul att veta om man utvecklas åt rätt håll med mixning 🙂 Så ös på med kommentarer !!...

Någon som änner för att skråla lite ? Vore störtkul att få mixa en komplett låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Sorry, menade inte "Ny metall" eller "Nu metall", jag syftade på en ny låt (metall-låt) av mig ... Är inte så förtjust i dagens US-band 🙂 Håller med om att en Ozzy-röst skulle göra susen 😉

TACK 🙂 Mer kommentarer 😉

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar i detta nu på låten, låter som att det har potential att bli en bra låt, kanske lite enahanda faktiskt, bryt av då och med ngt annat... kanske ngt i ett annat tempo eller taktart. Dessutom tycker jag att trummorna är lite hoppiga, kanske beror på att hi-hat ligger så högt. Antingen halvtempo på trummorna eller en helt annan rytm som du ligger med basen... jag kanske inte heller skulle låta basen följa grundriffet.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar faktiskt på att bryta av med något direkt efter det något för korta solot, ett lugnare parti med där solot fortsätter en bit...

Trummorna är jag inte helt nöjd med, dock bättre än förut... men som du sa så ligger hi-haten högt och lite hetsigt... ska se vad jag kan hitta på ...

Angående basen så håller jag också med. Jag gjorde tvärt om med förra låten och röjde som fan med basen, i denna tänkte jag bara följa grundriffet för att se hur det blev och höra reaktionerna, och det blir kanske lite tråkigt ... ska prova lira lite bas som bas ska spelas så får vi se ... 😆

Tack som fan för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det kan bli riktigt bra med sång. 😄

Skitigt och gôtt!

Har du någon text och sångmelodi? Jag testar gärna att sjunga men har inte tid (eller lust 😉) att skriva...

EDIT:

Jag håller med steflund om att låten skulle må bra att något som bryter av emellanåt. Har dock inga idéer om vad som skulle kunna passa. 😆

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Skitigt och gôtt!

Tack som fan ... försökte få till lite motörhead-stuk (dagens stuk) över soundet. Kanske hmande någonstans i närheten ? 😄

Har du någon text och sångmelodi?

Sorry, har inte heller tid eller ork :rolleyes:

pwayne .... bump

... och bump betyder ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny version!

Nu med ett lite lugnare break vid solot (taskigt solo men vafan) Mer bas-lir än förra.... Nu vill jag ha lite mer kritik om soundet ! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående prodden så är det knappt nått tryck i vänster högtralare. Du har väl inte pannat basen? Det är liksom ingen kropp till vänster. Jag blev orolig att högtalaren var paj 😮

"Bump" är en demi-gud som vi tillber här på forumet. Vi anhängare måste skriva hans namn minst en gång om dagen, annars väcker vi hans fruktansvärda vrede. Flera personer har försvunnit spårlöst efter att ha trotsat Bumps auktoritet, så det är inget att skoja om 😛😛🙂🙂😠😠😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Detta ska Altzi sjunga in så klat! Så problemet löst!

Vore förståss optimalt eftersom han har en otrolig Coverdale-röst, helt enligt min smak 😏 Problemet är bara att jag varken är bra på att skriva texter eller skapa sångslingor... så allt jobb hamnar på den stackare som är villig att hjälpa 🤪

Angående prodden så är det knappt nått tryck i vänster högtralare. Du har väl inte pannat basen? Det är liksom ingen kropp till vänster. Jag blev orolig att högtalaren var paj

Märkligt, jag får inte samma ljud när jag jobbar i cubase. Absolut ingen panning där inte. Kanske beror på MP3'n som först är sparad i 192 och sedan nerkonverterad till 128 för att passa på forumet ?? Ska kolla vad jag kan göra...

Mer kommentarer eller någon som vill sjunga en skvätt, kanske Altzi ?

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrat lite i mittenpartiet på solot ... kollat basen ...

Låter det ok nu'rå ? 😆

MER kommentarer... Låter trummorna ok ? 🙂

låter gurorna bra trots att de är inspelade via Amplitube ? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Ändrat lite i mittenpartiet på solot ... kollat basen ...

Låter det ok nu'rå ? 😮

MER kommentarer... Låter trummorna ok ? 😏

låter gurorna bra trots att de är inspelade via Amplitube ? 🙁

Jag tycker att hela låten låter ganska "omixad" om man får säga så 😄

Lite platt ljud i det mesta. Försök "edga" till trummorna mer och gör varje del mer separerad, eller "framträdande", svårt att förklara...

Gitarrerna var lite låga och saknar lite bitighet.

Men det är en bra låtidé, den behöver lite karaktär, så känslan framgår mer 😄

tycker jag, kanske man ska tillägga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Bra kritik där!

Lite platt ljud i det mesta. Försök "edga" till trummorna mer och gör varje del mer separerad, eller "framträdande", svårt att förklara...

Menar du att ljudet på trummorna är lite platt, eller hela produktionen ?

Några tips hur jag separerar ljuden (utan att förstöra det "skitiga" ljudet) ? mha Eq'n ?

Men det är en bra låtidé, den behöver lite karaktär, så känslan framgår mer

Ska se om man kan få lite "bitigare" gitarrer ...

Tror att lite sång skulle höja känslan rejält, vet inte än har aldrig mixat med sång ... är rejält usel på sång själv ... Har dock en gammal dödsmetallsångare (en jävligt bra sådan) som kanske ska skråla om ingen "vanlig" hårdrockssångare känner sig manad.

Tack för kommentarerna. 😕

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Snickrat lite på gurorna. Bättre eller sämre? 😆 . Tror mig höra lite mer edge i dom iallafall 😆 Kommentarer ...

La även till ett litet akustiskt avslut, lite surt spelat men tänkte spela in det seriösare om det gillas ...

Mer kommerntare på prodden. Ska jag ratta på trumljudet eller låta det ligga som det ligger ? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

det gamla och mysiga soundet 😄 i mina högtalare låter trummorna lite lågt, typ snare, när det gäller mixen så gillar jag fan det gamla soundet; om du ökar de höga diskanterna på cymbaler/hh, låga diskanter på snare och får till klickljud på baskaggen samt sänkar gitarrerna lite så låter de ju inte skitigt längre 😠

gllar de lugna partierna, kanske ha nån pad eller stråk bakom? 😄 eller drömreverb?

Men jag gillar det. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

när det gäller mixen så gillar jag fan det gamla soundet
😕 Tnx !
Dra upp trummorna och posta igen.
Sådär...bättre/sämre ?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...