Jump to content
Annons

Är det en mixer jag behöver?


gum

Recommended Posts

Jag har nu shoppat synthar och prylar så att min plånbok fullkomligen kvider, och jag vill nu givetvis genast komma igång att komponera låtar med hjälp av dom.

Mitt ljudkort har bara två ingångar (L/R) och räcker ju därför inte till.

Men egentligen BEHÖVER jag ju inte ett mixerbord. Jag kommer ju sköta all mixning den mjuka vägen, och behöver ju bara få in allt i min burk. Jag skulle ju kunna spela in en synth i taget, men jag vill ju samtidigt att de ska kunna sjunga tillsammans genom samma högtalare medan jag bygger mina låtar, skruvar fram passande ljud m.m.

En mixer alltså. Men samtidigt envisas ju folk med att tjata om att man drar på sig brus och crap och att man bara ska använda bra preamps istället. Men hur smidigt skulle det funka i praktiken? Jag fattar inte. Vad är det jag missar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

njae.. antingen får du nog skaffa ett ljudkort med många ingångar eller så får du skaffa nån typ av mixer... eller så spelar du in syntharna en efter en och bara har en inkopplad åt gången..

inte mkt hjälp kanske men jag ser ingen annan bra lösning på problemet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är väl inte ett problem då, antar jag. Tack för svaren.

Ska knata till nån affär och köpa en mixer i morgon. Typ Behringer eller liknande. Nån med fyra stereoingångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Du vill ändå spela in dina synthar spår för spå, inte mixa alla synther in på två kanaler, right? Skit i mixern, köp en patchbay istället. Så kopplar du snabbt och enkelt in just den synthen du skall spela på.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Kolla fast på t-butikens listor så komemr du snabbt underfund med det hela. Patchbay är rätt sökord på google också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...