Jump to content
Annons

Hotmail+Mac....


Umemagnus

Recommended Posts

Tjenna.

Har ett litet problem.. vet inte om det bara är min Mac?

Kan inte logga in på hotmailkontot... Kommer hela tiden tillbaka till inloggnings-sidan, där jag ska bekräfta med password... funkar ändå inte 🙂

Funkar dock felfritt på PC:n.. mkt störande..

Nån fler med samma strul?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle inte bli förvånad om det var avsiktligt. Jag mailade deras kundtjänst förut och undrade om man kunde få msn messenger att fungera utan att ha internet explorer installerat (för att jag hellre använder firefox), fick då svaret att de inte visste vad firefox var men att det troligtvis var skadligt för min dator och att jag skulle använda ie istället. :rolleyes:

Men hotmail suger ju, använd gmail istället. Vill du ha en invite så har jag en jävla massa som ligger och skräpar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte bli förvånad om det var avsiktligt. Jag mailade deras kundtjänst förut och undrade om man kunde få msn messenger att fungera utan att ha internet explorer installerat (för att jag hellre använder firefox), fick då svaret att de inte visste vad firefox var men att det troligtvis var skadligt för min dator och att jag skulle använda ie istället. :rolleyes:

Men hotmail suger ju, använd gmail istället. Vill du ha en invite så har jag en jävla massa som ligger och skräpar.

Tack, men jag har redan en g-mail.

Känns bara så jädra jobbigt att byta mailadress 😉

Menmen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men jag har redan en g-mail.

Känns bara så jädra jobbigt att byta mailadress :rolleyes:

Sätt en forward på din Hotmailadress till din Gmail så lär sig dina vänner snart din nya adress, när du svarat på deras mail. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men jag har redan en g-mail.

Känns bara så jädra jobbigt att byta mailadress 😛

Sätt en forward på din Hotmailadress till din Gmail så lär sig dina vänner snart din nya adress, när du svarat på deras mail. 😛

vatusan.. kan man göra de?! (blottar min dumskalle igen)... ska kolla de:) Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma strul med min Mac och hotmail.

En annan grej är ju att du inte kan logga ut när du använder safari.

ok.. då är det kanske inte mitt fel.. å det känns både bra å dåligt... 😛😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nä jag vet faktiskt inte varför det är så..

När du loggar ut från hotmail så kommer du ju till en ny skärm där det står ifall du lyckades logga ut . man får ett en grön bock bredvid en text i stil med :" Du har loggat ut" och ett rött X ifall utloggningen misslyckades.. Rött X kommer alltid upp i safari..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kör du med för webläsare?

jag har testat både safari och IE

Jag tror personligen att problemet kan ligga där.

Jag har aldrig pillat på safari sen jag skaffa min mac. Enda jag använt den till var att ta ner firefox och den har aldrig krånglat en enda gång med hotmail.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Angåenge messenger, så lär väl det finnas en färdig mac-kompatibel version av Gaim att använda. Mindre, smidigare, effektivare än M$ messenger-client. Inga reklamer och skit heller för den delen.

Har alltid använt Gaim, och är alltid lika konfunderad då nån använde M$-clienten. Trots att mitt OS är XP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angåenge messenger, så lär väl det finnas en färdig mac-kompatibel version av Gaim att använda. Mindre, smidigare, effektivare än M$ messenger-client. Inga reklamer och skit heller för den delen.

http://www.adiumx.com/ Adium heter den. Inte Gaim men den sköter sig minst lika bra. Stabil som berget med. 🥰

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Angåenge messenger, så lär väl det finnas en färdig mac-kompatibel version av Gaim att använda. Mindre, smidigare, effektivare än M$ messenger-client. Inga reklamer och skit heller för den delen.

http://www.adiumx.com/ Adium heter den. Inte Gaim men den sköter sig minst lika bra. Stabil som berget med. 😄

Sjysst. Tack för tipset!

Nu är det igång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför använder ni Mac för!? Man ska ha både Windows & Linux på datorn!

Inga virus, tyst dator, Logic 7, inga komponenter som inte är kompatibla (tänk olika chipset som inte funkar med musik osv.), OSX, snygg design, listan kan göras hur lång som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför använder ni Mac för!? Man ska ha både Windows & Linux på datorn!

Logic 7.

Tillräcklig motivering. Nuff said! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför använder ni Mac för!? Man ska ha både Windows & Linux på datorn!

Inga virus, tyst dator, Logic 7, inga komponenter som inte är kompatibla (tänk olika chipset som inte funkar med musik osv.), OSX, snygg design, listan kan göras hur lång som helst.

ok då vet jag det 😎 . Men snygg design är det INTE. den gayigaste designen kan jag hålla med om. Linux har väl ändå snyggast 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...