Jump to content
Annons

problem med behringerkortet..


hugge

Recommended Posts

Halloj!

Har nu inköpt Behringers ljudkort fca202.

Utsingnalen funkar som den ska, men det är grymt mkt latency på insingalen. Saken är den att jag inte lyckas ändra ASIO drivern till Fca202 kortets egna, vilket borde lösa problemen, eller?? När jag försöker ändra säger cubase: "The ASIO driver FCA202 ASIO Driver could not be initialized"... Varför funkar det inte? Och kommer detta lösa mina problem?

MVH//Hugo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När jag försöker ändra säger cubase: "The ASIO driver FCA202 ASIO Driver could not be initialized"...

Jag misstänker att du har ett annat program igång i bakgrunden som använder ljudkortets drivrutin (MME eller DirectSound).

Stäng ner alla program som kan ge ljud ifrån sig och prova att välja ASIO-drivrutinen sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Du kanske redan är medveten om detta men,

Notera att du måste installera drivrutinerna först och därefter koppla in ljudkortet..

Sen kan du behöva avaktivera tidigare ljudkort för att behringerkortet ska fungera som det ska.

Det har krånglat för mig med men efter installation av drivrutiner följt av inkoppling av hårdvaran och därefter omstart av program och dator så fick jag det till slut att fungera.. Av någon underlig anledning så fick jag även byta firewireport för att få igång kortet.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Löste sig inte ändå.... Nu avinstallerade jag allt och började om. Jag läste också om detta att man inte ska plugga in hårdvaran, men när jag startar setupen säger den nästan med en gång att jag SKA koppla i den.... Jobbigt eftersom alla säger att man inte ska det... Så jag testade att trycka på OK utan att koppla in.. å då hände inget.. setupen stängdes.. Har även avaktiverat det gamla kortet nu, men det vill sig inte ändå... vad kan det vara?? Hur installerar man utan att koppla in när de "tvingar" en till det??

Link to comment
Dela på andra sajter

YESSS! Nu funkar det!!!!!!! Genom att gå in i kontrollprogrammet över kortet, och där i höja lantencyn gick cubase med på ASIO drivern efter många om och men! Därefter kunde jag ställa om lantencyn igen. 🥰 Men problemet nu är att då jag skapar eller laddar ett projekt säger cubase: "samplerate could not be set. This may due to the sample clock being set external sync". Hoppas detta är ett lätt problem, för pallar inte med fler problem nu... Vore tacksam för hjälp så fort som möjligt 😱 Ha de bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...