Linden Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 Ăr det Dubliners som har gjort originalet av Wiskey in the jar? NĂ„n som vet.......
Pelle Rylander Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 (redigerat) Ăr inte det en gaaammmmmaaal trad sĂ„ng? Jag har hört den med Thin Lizzy en gĂ„ng, btw edit:hittade en lĂ€nk http://en.wikipedia.org/wiki/Whiskey_in_the_Jar Redigerat 29 april 2006 av Pelle Rylander
Florian le Sage Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 ja det Ă€r en trad. Thin LizzyÂŽs version med Eric Bell pĂ„ gura Ă€r den bĂ€sta... đ
Linden Postat 29 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 29 april 2006 (redigerat) PĂ„ susning.nu stĂ„r det bla sĂ„hĂ€r "Whiskey In The Jar Ă€r en traditionell irlĂ€ndsk folksĂ„ng. Den har spelats in av en mĂ€ngd artister" Men jag hittar ingenstans att den skulle varit gjord av Dubliners som jag trodde, har satt en hundring pĂ„ det đ Ah, sĂ„g inte din lĂ€nk Pelle, dĂ„ Ă€r det inte dem... tack för hjĂ€lpen Redigerat 29 april 2006 av Linden
Pelle Rylander Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 Thin LizzyÂŽs version med Eric Bell pĂ„ gura Ă€r den bĂ€sta... đ Absolut!! *skakar hand*
Linden Postat 29 april 2006 TrÄdstartare Postat 29 april 2006 Jaha dÄ fÄr man vÀl försöka "skaffa" fram den versionen dÄ.
Stinkey Zwei Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra.
Egghuvud Postat 30 april 2006 Postat 30 april 2006 MĂ„ste betrĂ€tta en kuriosagrej. JAg var pĂ„ irland i min gröna ungdom. Satt pĂ„ en pub utanför Cork och fyllnade till och plötsligt började gubbarna att sjunga: musha ring dumma do damma da whack for the daddy 'ol whack for the daddy 'ol there's whiskey in the jar Faan vad coolt tĂ€nkte jag, de sjunger Thin Lizzy. Först flera Ă„r senare fattade jag att de var en gammal traditionell folksĂ„ng... Jag tycker nog att Metallicas version Ă€r ganska tung ocksĂ„ (fast det finns sĂ€kert nĂ„gra hĂ€r som tycker annorlunda... đ )
Fredrik Karlsson Postat 30 april 2006 Postat 30 april 2006 Var det inte Phil Lynnot frÄn Thin Lizzy som hade den pÄ sitt solo album "Solo in Soho" Proddad av Midge Ure?
Florian le Sage Postat 30 april 2006 Postat 30 april 2006 Nej den Àr inte med pÄ den plattan som annars Àr rÀtt ok men samtidigt en symptomatisk dekadens och nerförsbacke.
Zefhyros Postat 30 april 2006 Postat 30 april 2006 Lyssna pĂ„ "I wish I were back in Liverpool" istĂ€llet med Dubliners.. MYCKET BĂTTRE!! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.