Jump to content
Annons

Timecode: Otherwise


Timecode (oregistrerad)

Recommended Posts

Timecode (oregistrerad)

LÅTNAMN: Otherwise

ARTIST/GRUPP: Timecode

GENRE: Berätta!!

LÅTLÄNGD: 3:10

KOMPOSITÖR: Timecode

PRODUCENT: Timecode

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.41 megabyte

STATUS: Råmix

Nyss färdig låt, omixad.

Håller låten??

Synpunkter på mix, eq etc mottages tacksamt! 😱😆😄

Otherwise.mp3

Redigerat av Timecode
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kändes som en aning mycket diskant i början...och telefonsången distar hör jag!...men annars en riktigt bra låt...sköna harmisar!....

sköna körer...

Överlag så låter det mycket bra, alltså bra sång och bra spelat.

Ljudbilden/mixen kan bättras på tycker jag...men det är ju en smaksak...en mix kan ju låta på många olika sätt!... 😱

Bra jobbat ... 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo den håller mycket bra, lägg upp mixat och klart sen oxå ska bli skoj att få höra. Kanske kan det bli ännu bättre om du inte inväntar ett innan texten börjar. Skulle nog bli kanon om du kan få melodin att flyta lite mer. Blanda lite med att ibland starta på uptakt typ: och ett två tre fyr och kanske lite trioler på sista frasen.

Lycka till.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Timecode (oregistrerad)

när man suttit länge med en och samma låt, tenderar man att tappa tråden totalt, därför uppskattar jag verkligen synpunkterna jag får här, blir anars lätt att misströsta,man tycker inte att det e bra längre o,s,v undrar vad fan man håller på med, så tack för inläggen, o snälla kom gärna med mer, det behövs objektivt tyckande, tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är alldeles för svag volymmässigt! Det går inte att höra texten, speciellt telefonrösten. Tänk på att sången är viktigast i en låt där sång förekommer, och som soloinstrument så får det inte drunkna i kompet hur bra kompet än är. Kompet är ju bara till för att komplettera soloinstrumentet. Dra jämförelsen till film och filmupplevelse. Musiken förstärker och kompletterar vad som sker på bioduken men tar inte över handlingen från bilden. För övrigt tycker jag det är en mycket bra låt som kommer ännu bättre till sin rätt om man hör sången!

Link to comment
Dela på andra sajter

Timecode (oregistrerad)

Tack Valdez o 91an, det käns som jag inte hittar vad jag såg i låten, melodin e lite svag tycker jag, mixen eller rättare sagt avsaknaden av mixen gör att det sticker iväg åt alla håll, detta skall åtgärdas, upp med sången mer, funderar på att lägga om sången helt faktiskt, är inte nöjd för stel, det blir väll lätt så när man pressar fram en låt, måste nog ligga å mogna ett tag, ge mig gärna tipps om hur man kan lägga mixen, det tas tacksamt imot,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är benägen att hålla med 91:an: Lyft fram sången så att den bildar en röd tråd genom låten.

Förslag: Välj en av stämmorna på varje del och sätt samman dessa till en sammanhållande tråd som sjungs som en sammanhängande låt (telefonrösten undantaget kanske) som skulle gå att sjunga till en ackustisk gitarr.

Allt finns där redan och alla delar är bra, det handlar mer om att få till tråden.

Mixnings/EQ-mässigt finns det säkert en del att göra men börja med sången.

Det känns lite tunt i den övre basen och elbasen(?) hörs väldigt svagt.

Kanske gitarrer och orgel kolliderar en del. Sen är jag inte riktigt förtjust i virvelsoundet 😄

Men det är en bra låt som har alla möjligheter att bli riktigt bra om du hittar tråden och får till mixen. Lycka till! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Håller med vad de andra säger. Grymt skön låt, jättejussta harmer osv.

Låter fräscht 60-tal. Men visst pilla upp telefonrösten lite, antingen med eq eller

volleknappen. Trumljudet får du en fet live-femma för. Smackar skööönt!

Nadde

Link to comment
Dela på andra sajter

Timecode (oregistrerad)

tack. kul att ni tycker att låten är ok, ska sätta mig o jobba med mixen så snart jag kan.o lägga upp den efter lite mer arbete på den, ps pweine du kanske har lust att komma över en kväll o skruva, kul att du tyckte bra om låten nad

Link to comment
Dela på andra sajter

tack. kul att ni tycker att låten är ok, ska sätta mig o jobba med mixen så snart jag kan.o lägga upp den efter lite mer arbete på den, ps pweine du kanske har lust att komma över en kväll o skruva, kul att du tyckte bra om låten nad

What??

Är du hemma? Eller har du internet på sjön?? Om du är hemma så hörs vi till helgen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Timecode (oregistrerad)

jo, nej pweine, jag är ute kommer hem inte nu på tis utan nästa tisdag,,, om du har lust, vet ju att du fick bra kretik på din mix du gjorde för ett tag sedan, så jag köper några 5.3 så kan vi sitta en kväll, ha det så gött

Link to comment
Dela på andra sajter

jo, nej pweine, jag är ute kommer hem inte nu på tis utan nästa tisdag,,, om du har lust, vet ju att du fick bra kretik på din mix du gjorde för ett tag sedan, så jag köper några 5.3 så kan vi sitta en kväll, ha det så gött

Sure thing amigo 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

OK att mixen är som den är, men den virveltrumman... WHAT WERE YOU THINKING?!?

Beatles-körerna (1:09, 2:32. Sgt. Pepper) låter riktigt avancerade. Hur fick du till det?

Du é så konstig Peter, och det är synd att du är som du är, men varför väljer du så konstiga syntljud? Den här kan säkert bli riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK att mixen är som den är, men den virveltrumman... WHAT WERE YOU THINKING?!?

Beatles-körerna (1:09, 2:32. Sgt. Pepper) låter riktigt avancerade. Hur fick du till det?

Du é så konstig Peter, och det är synd att du är som du är, men varför väljer du så konstiga syntljud? Den här kan säkert bli riktigt bra.

Yessongs!

Den här kommentaren borde kompletteras med din låt till "Peetey"! 😳😎🙂

Och Peter: Det är bara dina närmaste som säger sanningen on virvelkaggen! 😉

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...