Jump to content
Annons

Arete - Requestioning


Arete

Recommended Posts

* LÅTNAMN:Requestioning

* ARTIST/GRUPP: Arete

* GENRE: industri/noise

* LÅTLÄNGD: 3:48

* ALLT: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.8MB

* STATUS: halvfärdig

* LÅTLÄNK:Arete - requestioning

Tillverkade lite gammelindustri förra helgen, tyckte den blev rätt skön på sitt sätt så kunde vara kul att få lite åsikter om :-) Alla ljud är tillverkade genom att jag lät i micen och sen effektade lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Altså! Fan va du är konstig!! 😎 (Sorry, menar inte så som det kanske ser ut)

Detta fattar jag nada om, vad är meningen?? det är ju bara oljud alltihop!

Ja fattar inte 😆

sorry grabben! här på studio.forum postar vi MUSIK i demoinspelningar! Testa off-topic.

EDIT: förlåt 😱

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha Dana :-D

Det här är ju inte så fasligt med oljud, är ju knappt nån dist med överhuvudtaget :-) Jag ser det här som musik, vissa kallar det "ljudkonst", vissa kallar det oljud (oftast klassiskt skolade musiker som vägrar acceptera att saker kan förändras, den europeiska tonskalan är fullkomlig och bör alltid användas). I mina öron är allt som uppfattas som musik musik.

Sen är ju det här inte direkt något nytt, liknande grejor har gjorts sen tidigt 80-tal. Kolla in t.ex. Throbbing Gristle :-) Därav kallar jag det gammeindustri, för det är lite gammal stil på det.

Men nej, det finns ingen genomgående rytm i det. Nej, det finns inga toner som sitter i någon skala. Så för den europeiskt skolade musikern antar jag att det inte är musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Weird...

Jag tycker att det är lite ball, kanske inget jag skulle slänga på på förfesten, men lite småintressant är det ändå. Men jag fattar inte så mycket. Liksom vill du berätta något med det här eller är det bara oväsen som låter coolt?

Kan man inte ha med ett trumbeat eller nåt annat som håller ihop det hela rytmiskt? Då skulle jag ha lättare att ta det till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte direkt förfestmusik :-)

Och vill jag berätta något eller bara göra något som lät coolt? Det lämnar jag till lyssnaren, jag avskyr analyserad/förklarad konst egentligen. Är det banal ljudlek som låter lite fränt eller har jag bakat in ett mycket seriöst budskap? Döm själv, tänk själv, tolka själv!

Klart man kan baka in mer rytmiska element om man så önskar, inget jag hade lust med just den här gången. Däremot blev en ingrodd psytransare sugen på att remixa det här spåret, då blir det lite mer rytmer misstänker jag :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...