Jump to content
Annons

Tjohopp!

Recommended Posts

LÅTNAMN: nothin'

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: kort kort

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: jag

INSPELNINGSÅR: 06

FORMAT: mp3

STORLEK: inte ens 2 mb

STATUS: skiss

Ett andra försök till trance av mig. Jag kan väldigt lite om det här, så ni får gärna slänga nårra ord om det är nåt som är gaalet. 🙂

RW-Mushroom-trance.jpg

Gör jag fel? Är jag på rätt väg? Kan man iaf dansa till detta? Är jag kass?

Tyck till! \\Daniel

ny version längre ned

Redigerat av Danabacken
Dela på andra sajter

Annons

Bra sväng, men du har väl märkt att det distar något fruktansvärt. Hur har du kompirmerat egentligen?

Jag vet inte vad man lägger i ordet trance, men jag skulle nog inte kalla detta trance. Trots det tycker jag det är bra låt, med melodier, bra tyngd och bra groove. Av någon anledning tänker jag på Drömhus när jag hör detta. Kanske sång?

Redigerat av AndyPandy
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tjohoo, Andy!

Tack för det. ja, i efterhand nu märker jag att det distar en del. nog bara jag som är så klumpig med mastern, som vanligt. 🙂 fixar en till version nu.

Kul som attan att du gillade den ändå! Hade ingen aning om detta skulle funka.

Tack! 🙂

edit: stavfel

fixade en Distless version nu. hoppas det låter bättre.

EDIT2: ny version uppe nu 😱

Redigerat av Danabacken
Dela på andra sajter

Ok Danabacken!..japp det här är en låt som är minst lika bra som det mesta på marknaden just nu..dock ett strå vassare i mina öron..jag gillar syntljuden o hur du har byggt upp en eskalerande stämning..har du provat att lägga på ngn slags data-vocoder-röst!?..fast där är jag ambivalent..den här är kanske bättre som instrumentell...har lite svårt för övergången 2.51 o 3.06..bastrumman tror jag skall vara tydligare där..eller lägga på ngt slags industriljud så att du får en tydligare markering!? Hur som helst bra jobbat!

Dela på andra sajter

Tjenare!

lyssnat på låten nu. Låter helt ok. låter en del software om den. stämningen är helt ok men kunde helt klart vara högre. exempelvis kring det pariet som kommer kring 1:58 skulle det kunna vara mycket mer drag i. typ köra en likadan synth en oktav högre för att få det lite mera öss. melodin är helt ok men känns lite som att det är en uppbygnads melodi för något annat som inte dyker upp just. skulle väl bara det som kommer kring 2:00 som är det klimaxet möjligtvis men inte släpper lös det fullt ut.

Hoppas jag inte varit för hård nu. Keep it up! 😳

Redigerat av SinSonic
Dela på andra sajter

riktigt grymt...

snygg mix!! bra sammansättning av finslipade ljud, gillar dom skarpt. även melodierna är bra tycker jag.

kan instämma med sinsonic att pricken över i:et skulle kunna vara en aggressivare synthslinga som skulle kunna dra igång en bit in i låten.

men för övrigt, riktigt bra!

Dela på andra sajter

Alltid lika kul med kommentarer! 😄 Tacktacktack!

SinSonic: Du har en poäng, men jag vill ha låten ganska mjuk, och med ganska mjuka syntljud. Men jag håller med dig lite om 02:00 där, där ska den släppa loss i ett lite mer hårt stuk! 🙁 Ska se vad jag kan fixa till!

Återigen Tack allihop! Uppskattas stort! 😲

Dela på andra sajter

har inte lyssnat på låten för jag har inga högtalare på jobbet.. Och inget internet hemma ännu.. Men jag diggar loggan 🙂

Släng lite gula/oranga färger i bakrunden istället för den gråa så har du världens sommarlogga!

haha ser riktigt nice ut!

En svamp med solbrillor & hörlurar! Kan inte bli bättre 😳

Redigerat av Soundborn
Dela på andra sajter

har inte lyssnat på låten för jag har inga högtalare på jobbet.. Och inget internet hemma ännu.. Men jag diggar loggan 😄

Släng lite gula/oranga färger i bakrunden istället för den gråa så har du världens sommarlogga!

haha ser riktigt nice ut!

En svamp med solbrillor & hörlurar! Kan inte bli bättre 😎

Haha! 😎 det var bara en bild jag googlade fram! 😄 Synd att du inte kunde lyssna, men tack iaf. 🙂

Drik ska ha ett tack också, för att han hjälpte mig med låten!

//Danne

Dela på andra sajter

Riden får allt att flyta ihop för mycket och jag tycker inte att den ska vara med från börgan sen distar det någon annanstans. sen slutar den ju när det bra ska komma igen typ du drar på lite extra krut i låten typ enn tjej röst som sjunger nått typ en getad röst som hackar lite sådär. sen avsltar du med crash så tycker jag att du borde göra sen kanske lite röst på stråk partiet skulle vara bra också 🙂 Annars bra jobbat! 🙂

Redigerat av Dj_Sound
Dela på andra sajter

Chill trance, låter som det ska

yeah! 🙂

Jepp, det är en speciell bastrumma som ska dista lite där. Ja tycker det ger en go' "KA-BOOM!"-känsla när den distar lite. 😄

Tack ska ni ha! 🙂

Dela på andra sajter

drok (oregistrerad)
Bra sväng, men du har väl märkt att det distar något fruktansvärt. Hur har du kompirmerat egentligen?

Jag vet inte vad man lägger i ordet trance, men jag skulle nog inte kalla detta trance. Trots det tycker jag det är bra låt, med melodier, bra tyngd och bra groove. Av någon anledning tänker jag på Drömhus när jag hör detta. Kanske sång?

Komprimerat heter det.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.